Moguća je isplativa zamjena 35 posto ukupnog broja osobnih i gospodarskih vozila društava u sastavu GKG-a, uz zamjenu 2,5 milijuna litara klasičnih motornih goriva u razdoblju od 10 godina i ukupnu uštedu od 10 milijuna kuna u istom razdoblju, rekao je na današnjem predstavljanju studije njen autor Davor Matić.
Procjenjena ulaganja kreću se između 2,5 i 3 milijuna kuna u ukupno 275 vozila na prirodni plin, a razdoblje povrata ulaganja u vozila je 2 do 5 godina.
Uporabom autobusa na prirodni plin, moguće je, prema rezultatima studije, obuhvatiti 35 posto ZET-ovih linija, odnosno 90 autobusa, i zamijeniti prirodnim plinom nešto više od 4 milijuna litara dizelskog goriva, rekao je Matić.
Potrebna ukupna dodatna ulaganja procjenjuju se na 5 do 5,5 milijuna eura za kupnju autobusa, a punionica bi koštala oko 2,3 milijuna eura (do najviše 4 milijuna eura, ovisno o odabranom tehničkom rješenju).
Prema procjenama EIHP-a, ulaganja u vozni park ZET-a vratila bi se za 3 do 5 godina.
Zadovoljstvo rezultatima studije izrazio je i zagrebački gradonačelnik Milan Bandić koji je naglasio da vrlo brzo treba donijeti odluku o lokaciji i početku gradnje punionice, kako bi projekt uvođenje vozila na prirodni plin u GKG-u i gradskom prijevozu mogao što prije početi.
Zagrebački javni gradski prijevoz funkcionira dobro, a analiza EIHP-a pokazuje da uvođenjem plina ta funkcionalnost ne bi bila narušena, kazao je Bandić.