Svi ugovori sa strateškim partnerom na snazi su dok Vlada u Ini ima više od 50 posto vlasništva, a kada državni udio padne ispod toga pregovara se o novim odnosima. To se može očekivati u idućoj godini, kazao je Dragičević na konferenciji za novinare.
Objašnjava pritom da bi u tim razgovorima trebalo definirati nove odnose među dioničarima, način upravljanja, broj članova i sastav Nadzornog odbora, itd.
Trenutno država u Ini ima udio od 51 posto, 25 posto ima MOL, 17 posto investitori, a 7 posto Fond hrvatskih branitelja.
Kako, prema dogovoru Vlade i Ininih sindikata, šest mjeseci nakon završetka javne ponude, što znači u prvoj polovici iduće godine, treba pod povoljnijim uvjetima prodati i 7 posto dionica zaposlenicima i bivšim zaposlenicima Ine, udio države past će na 44 posto.
S obzirom na veliki interes stranih investitora iskazan tijekom javne ponude dionica Ine, Dragičević očekuje stabilnu cijenu i relativno visoku potražnju za Ininim dionicama na Zagrebačkoj i Londonskoj burzi.
Prema riječima čelnog čovjeka Ine, hrvatska će naftna kompanija u idućih pet godina investirati ukupno 2,7 do 2,8 milijardi američkih dolara.
Pritom se u segment istraživanja i proizvodnje planira investirati 1,3 milijarde dolara, u modernizaciju rafinerija 1,1 milijardu, oko 200 milijuna dolara u modernizaciju i širenje maloprodajne mreže, a ostalo su investicije u povećanje efikasnosti, kao npr. implementaciju SAP-a.
Dragičević je s današnje konferencije ponovio i Inin prijedlog o modificiranom projektu Družba Adria koji ne podrazumijeva prijevoz nafte iz Rusije naftovodom do Omišlja i dalje tankerima, nego povezivanje cjevovodom preko Hrvatske do Trsta.
To znači da će 20 milijuna tona robe moći ići do Trsta i brodovi neće ulaziti u Jadran, što je ekološki čišći projekt, rekao je Dragičević koji smatra da bi se i Vlada uskoro mogla očitovati o tako modificiranom projektu.
Podupro je i projekt izgradnje LNG terminala, te izvijestio da je dogovoreno da koordinaciju oko tog projekta preuzme Plinacro.
Dragičević je također izjavio da u slučaju kupnje Energopetrola od strane konzorcija INA-MOL ne dolazi do nikakve koncentracije, te iznio procjene da bi sve Inine tvrtke u BiH zajedno s Energopetrolom na tržištu BiH imale udio od 18-19 posto.
Kako je danas izvijestio sarajevski "Dnevni avaz" rok za dovršenje postupka privatizacije Energopetrola produžen je za tri mjeseca jer Konkurencijsko vijeće BiH još nije donijelo odluku o tome hoće li prelazak ove tvrtke u vlasništvo INA-e i MOL-a od nje stvoriti monopolista na naftnom tržištu BiH.