FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Koncert u čast Mozarta

ZAGREB, 5. prosinca 2006. (Hina) - Simfonijski orkestar i Zbor HRT-a pod vodstvom Tončija Bilića održao je večeras koncert u povodu 250. obljetnice rođenja Wolfganga Amadeusa Mozarta upravo na dan skladateljove smrti - 5. prosinca 1791.
ZAGREB, 5. prosinca 2006. (Hina) - Simfonijski orkestar i Zbor HRT-a pod vodstvom Tončija Bilića održao je večeras koncert u povodu 250. obljetnice rođenja Wolfganga Amadeusa Mozarta upravo na dan skladateljove smrti - 5. prosinca 1791.

Uz simfoničare i zbor nastupili su solisti: Margareta Klobučar, sopranistica, Janja Vuletić mezzosopran, Zrinko Sočo, tenor i Lucijano Batinić, bas.

Na rasporedu večerašnjeg koncerta u spomen na velikog skladatelja bile su Litaniae Lauretanae za sole, zbor i orkestar u D-duru te Requiem u d-molu također za sole, zbor i orkestar.

Litaniae Lauretanae veliki skladatelj završio je u ožujku 1776. godine. Prema pisanju glazbene kritike litanije su u zapadnoj liturgiji monotona psalmodirajuća molitva u čast Bogorodice ili svetaca sastavljene u obliku prošnja ili zaziva.

Prvi im zametci potječu iz 4. stoljeća a među najstarije idu litanije Svih svetih, a danas se najčešće upotrebljavaju litanije lauretanske nazvane po mjestu Loretu u Italiji.

Posljednje Mozartovo djelo, nedovršeni Requiem za sole, zbog i orkestar u d-molu, praizveden je tek nakon majstorove smrti u siječnju 1793. godine, a nastajao je pod misterioznim okolnostima pred sam kraj majstorova života 1791.

Grof Walsegga, ljubitelj glazbe i veliki mecena, u Mozarta je naručio misu za mrtve uz nagradu od 50 dukata, a oboljeli ju je umjetnik smatrao glasnikom same smrti. Kako se navodi u programskoj knjižici koncerta, večeras se prvi put u Hrvatskoj izveo zanimljiv i vjerojatno najpromišljeniji sažetak iz godine 1790. svih dosadašnjih revizija Mozartova remek djela iz pera poznatog njemačkog muzikologa dr. Franza Beyra.

U Requiemu se jasno očituje glavni cilj i sinteza umjetnikova htijenja: kreiranje vokalno-instrumentalnog djela u kojemu samostalno ali ravnopravno sudjeluju i glasovi i glazbala. Vjeran tekstovnomu (obrednome-latinskomu) predlošku Mozart je u Requiemu i lirik i dramatik i epik.

Glazbena kritika ovo djelo smatra velebnom majstorovom oporukom koja se svojom tragikom i mističnošću ali i plemenitošću i ljepotom istine pretvorila u jedinstvenu osobnu poruku budućim naraštajima.

Publika u punoj dvorani Lisinski dugotrajnim je pljeskom ispratila večerašnje protagoniste.

Koncert u čast Mozartu sastavni je dio Majstorskog ciklusa Hrvatske radio televizije.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙