"Alitalia nastoji povećati svoju vrijednost kroz sklapanje partnerstva na temelju industrijske logike", navodi se u priopćenju.
Talijanski prijevoznik sklopio je komercijalno partnerstvo s francuskom kompanijom 2001. a sadašnji su pregovori tek u početnoj fazi, ističe se u priopćenju.
Talijanska vlada namjerava u okviru procesa privatizacije dodatno smanjiti svoj udio u Alitaliji. Rim želi smanjiti svoj aktualni udio od 49 ispod 30 posto, izvijestio je u četvrtak milanski gospodarski list "Finanza e Mercati".
Trenutno se razmatra mogućnost razmjene dionica, u okviru kojeg bi francuski zrakoplovni prijevoznik preuzeo 20 odnosno 30 posto dionica Alitalije, izvijestili su talijanski mediji.
Navodno se raspravlja i o postupnoj zamjeni aktualne flote zastarjelih zrakoplova tipa Md80 novim Airbusovim letjelicama s ekonomičnom potrošnjom goriva. Taj potez stajao bi kompaniju 4,5 milijardi eura.
Alitalia također razmatra mogućnost jačanja partnerstva s kompanijama Meridiana i Eurofly kao i s diskontnim prijevoznikom Volare, kupljenim početkom ove godine. Sve su te točke uključene u dossier talijanske vlade o kojem će se pregovarati s Air Franceom.
Talijanski ministar prometa Alessandro Bianchi izjavio je da bi kompanija mogla stupiti u međunarodno partnerstvo već u siječnju, potvrdivši medijska izvješća da se za saveznicima traga i izvan europskog tržišta.
U spašavanju zrakoplovnog prijevoznika mogla bi sudjelovati i najveća talijanska banka Intesa, koja navodno traga za saveznikom za preuzimanje paketa dionica u Alitaliji. Inicijative za spašavanje potaknule su jačanje vrijednosti Alitalijine dionice na Milanskoj burzi. Ona je od početka studenog ojačala čak 20 posto.