List je doveo u pitanje racionalnost te investicije iako je Slovenija kao članica NATO saveza obvezna u sljedeće dvije godine svoje troškove obrane povećati na dva posto bruto nacionalnog dohotka.
Kako su u utorak prenijeli slovenski mediji, radi se zapravo o tome da će Slovenija zakupiti 60 sati letenja u transportnim avionima C-17 Globemaster. To je plan koji će NATO objaviti na svom summitu u Rigi a prema njemu bi polovica država članica NATO saveza kupila 3 ili 4 takva aviona. Među državama koje bi zakupile letačke sate u takvim trasporterima bile bi i SAD s 1000 sati, Švedska s 550, Nizozemska s 500 sati i druge, a vlasništvo bi se vjerojatno reguliralo u konzorciju država koje bi transportere koristile.
Radi se o transportnim zrakoplovima velikog doleta od preko 4.000 kilometara.
Slovenska vojska je, po planovima o nabavi jednog vlastitog transportnog aviona do 2008. godine, prije dva mjeseca testirala u zračnoj luci Cerklje EADS-ov transportni avion C-295 u vrijednosti 19 milijuna eura koji se proizvodi u Europi te Lockheed-Martinov transportni avion C-271 Spartan čija je cijena 27,5 milijuna eura, ali nije priopćila za koji se odlučila. Takvi bi transporteri dometa oko 500 kilometara bili dovoljni za prebacivanje slovenskih vojnika i opreme u operacijama NATO saveza u BiH i na Kosovu.