"U zadnjih 20 godina nije bilo niti jednoga strateškog projekta koji bi riješio najveći problem Zagreba - promet", podsjetio je Bandić za današnjeg predstavljana Studije tunela kroz Medvednicu i sjeverne tangente (obilaznice) koje su članovima vijeća gradskih četvrti predstavili stručnjaci Građevinskog i Arhitektonskog fakulteta.
Bandić je dodao kako u budućnosti Zagreb vidi s četiri takva projekta: izdignutom željezničkom prugom od Zaprešića do Sesvetskog Kraljevca, lakim metroom, cestovnim prstenom s obilaznicom te tunelom.
Gradonačelnik je napomenuo da će o gradnji pitati građane s obje strane Medvednice i da će tunel i obilaznica biti na javnoj raspravi. "Želim saslušati i struku i građane i, ako daju pozitivnu ocjenu, stvorit ćemo uvjete da počnemo provedbu tih projekta", rekao je i dodao kao je u raspravi spreman i na kritike.
Članovi vijeća gradskih četvrti "zasuli" su pitanjima stručnjake Građevinskog i Arhitektonskog fakulteta. Zanimalo ih je hoće li očuvanje okoliša doći u pitanje gradnjom tih projekta, a neki su ustvrdili da se tangenta može nazivati zelenom samo ako se oboji u tu boju.
Akademik Branko Kincl s Arhitektonskog fakulteta odgovorio je da će se za svako posječeno drvo zasaditi novo. Govoreći o sjevernoj obilaznici, rekao je da će ona biti duga 27 kilometara, od čvora Zaprešić do čvora Popovec, na kojoj će biti 13 vijadukata i mostova i 15 tunela, s osam do devet priključnih vertikala što će poboljšati protočnost gradskog prometa. Naveo je da je ukupna vrijednost tog projekta procijenjena na 346 milijuna eura.
Iz vijeća gradske četvrti Črnomerec pozdravljaju gradnju sjeverne obilaznice jer su već godinama, kako kažu, zarobljenici svog dijela grada, a slažu se i drugi koji iz Sesveta u Jankomir putuju "preko Zrinjevca".
Bilo je i upita kad će se otkupljivati zemljište za gradnju obilaznice, na što je odgovoreno kako je o tome još prerano govoriti. Zbog toga je negodovao velik broj članova vijeća gradskih četvrti, navodeći da je to upravo danas pravo pitanje inače se, kako tvrde, stvara temelj za korupciju.
I dok se većina složila s opravdanošću gradnje cestovnog prstena i sjeverne obilaznice, objašnjenja o korisnosti gradnje tunela kroz Medvednicu za većinu su nazočnih bila "prilično nategnuta". Čula su se i pitanja o sigurnosti tunela, na što je profesorica Građevinskog fakulteta Dubravka Bjegović odgovorila da su hrvatski tuneli na visokoj razini sigurnosti prometa i pozvala građane da vjeruju svojim stručnjacima.
Centralno položen tunel s ulazom kod Dolja, a izlazom kod Jelenjih voda stajao bi 275 milijuna eura kad bi imao dvije tunelske cijevi, a 381 milijun eura s tri cijevi, od kojih bi srednja bila za lakotračno vozilo.
Članovi vijeća gradskih četvrti danas su pozvali gradske vlasti da najprije razmisle o poboljšanju javnoga gradskog prijevoza.