FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Potisnut posljednji takt konstrukcije vijadukta Zečeve Drage

RIJEKA, 7. listopada 2006. (Hina) - Na gradilištu vijadukta Zečeve Drage, koji se gradi u sklopu II A faze, odnosno dopune na puni profil autoceste Rijeka-Zagreb, danas su obavljeni radovi potiskivanja posljednjeg takta rasponske konstrukcije tog vijadukta.
RIJEKA, 7. listopada 2006. (Hina) - Na gradilištu vijadukta Zečeve Drage, koji se gradi u sklopu II A faze, odnosno dopune na puni profil autoceste Rijeka-Zagreb, danas su obavljeni radovi potiskivanja posljednjeg takta rasponske konstrukcije tog vijadukta.

Prema riječima inženjera Marinka Marohnića iz tvrtke Viadukt, koja izvodi radove, riječ je o najzahtjevnijem objektu u izgradnji II A faze autoceste, na dionici Vrbovsko-Bosiljevo 2.

Radovi na izgradnji 924 metra dugog vijadukta Zečeve Drage vrijedni su ukupno 13 milijuna eura.

Sustavom potiskivanja danas je potisnut posljednji od taktova, odnosno od ukupno 37 dijelova vijadukta Zečeva Draga koji čine cjelinu vijadukta. Dužina takta, osim početnog i završnog, je 25 metara.

Marohnić je istaknuo da je potiskivanje taktova zahtjevan i složen posao jer je riječ o vijaduktu u zavoju, koji ima pad i jedinstven je u Europi. Radovi na vijaduktu odvijaju se tri mjeseca prije predviđenih rokova, pa se očekuje da će biti pušten u promet do kraja lipnja ove godine, rekao je.

Vijadukt Zečeve Drage u izgradnji ima 18 stupova, najviši stup je visine 50 metara, te je konstrukcija oko 55 metara iznad okolnog terena. Vijadukt u izgradnji je za 75 centimetara duži od već izgrađenog, na njemu će biti dvije vozne i jedna zaustavna traka (na postojećem vijaduktu su tri vozne trake, bez zaustavne).

Vijadukt se izvodi tehnologijom naguravanja. Objekt je betonski, a poprečni presjek je sanduk. Rasponska konstrukcija je armirano-betonska, konstukcija je armirana čelikom i prednapeta kablovima u gornjoj i donjoj ploči, te eksternim kablovima koji se nalaze unutar sanduka.

Riječ je o osobito složenom objektu, a njegova je specifičnost i što je izgrađen u prostornoj kružnici, tj. trebalo je zadovoljiti uvjete horizontalne i vertikalne krivine, a osim toga potiskivan je u smjeru pada nivelete, te je čitava konstrukcija pridržavana s dodatnim kablovima kako bi se kontrolirano moglo obaviti potiskivanje.

Prema podacima iz Autoceste Rijeka - Zagreb d.d. i ostali se radovi na dionici Vrbovsko - Bosiljevo odvijaju u skladu s planom, pa će cijela dionica biti završena i puštena u promet do turističke sezone 2007.

Do jedinog zastoja u radovima na dopuni na puni profil autoceste došlo je na dionici Kikovica - Stara Sušica pri probijanju tunela Vrata, gdje su graditelji naišli na spilju, a u tijeku je izrada projektne dokumentacije za njeno premoštenje.

(Hina) xhsup yds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙