Dr. Melissa Bateson, znanstvenica kojoj je specijalnost bihejvioralna biologija i njezini kolege nekoliko su tjedana pratili koliko će novca ljudi ubaciti u kutiju, na kojoj je bio naznačen potreban iznos, u studentskoj kantini na Sveučilištu Newcastle, kada kupuju piće. Ustvrdili su da su, kad se iznad kutije nalazio poster veličine A5 koji je prikazivao par ljudskih očiju, korisnici ubacivali i više novca od potrebnog, nego kada je iznad kutije bio postavljen poster koji je prikazivao cvijeće.
Tijekom deset tjedana iznad kutije je bio naizmjence postavljen poster "s očima", odnosno poster s cvijećem. Na kraju svakog tjedna znanstvenici su prebrojili ukupnu svotu novca iz kutije, usporedivši je s količinom konzumiranog pića. Ustvrdili su da su studenti i ostali korisnici u kutiju stavljali 2,76 puta više novca u tjednu tijekom kojega su ih s postera "gledale" oči, u odnosu na tjedan kada ih je "gledalo" cvijeće.
Britanski znanstvenici tvrde da ljudski mozak reagira na sliku ili fotografiju očiju ili ljudskog lica te im daje osjećaj da ih netko promatra. U članku objavljenom u časopisu Biology Letters britanski su znanstvenici objavili kako bi ovo otkriće moglo biti od pomoći u pokušaju smanjenja problema kod osoba asocijalnog ponašanja ili čak u primjeni nekih zakona.
"Činjenica je da su zbog signala koji mozgu šalju fiktivne oči, ljudi kooperativniji i društveniji. "To bi se posebno moglo iskoristiti u instancama u kojima ljudi moraju izabrati hoće li se ponašati dobro ili loše", smatra dr. Bateson te dodaje da bi se u takvim institucijama mogle koristiti kamere.
Psiholog koji proučava evoluciju s britanskog Sveučilišta Buckinghamshire Chilterns prof. George Fieldman kaže: "Ovo otkriće izvrsno pokazuje da se ljudi ponašaju bolje kada su promatrani, kada ih netko gleda ili prati njihove geste. Bilo bi zanimljivo saznati bi li se ovo otkriće moglo primijeniti i šire te bi li utjecalo na opće povećanje poštenijeg i altruističnog ponašanja među ljudima."