Čelnik odjela ljudskih resursa VW-a Horst Neumann ističe kako je taj prijedlog dio plana restrukturiranja s ciljem povećanja produktivnosti i kresanja troškova, i krajnjim ciljem da "niti jedan zaposlenik VW-a ne bude na gubitku".
No njemački sindikat IG Metall je prijedlog odbacio u ime radnika koji u šest njemačkih tvornica VW-a sada rade četiri dana i ukupno 28,8 sati tjedno.
"Produženje radnog vremena bez dodatne kompenzacije za IG Metall nije prihvatljivo"; kazao je čelni čovjek sindikata Hartmut Meine.
Obje strane se slažu da je potrebno dalje pregovarati no točan datum pregovora nije određen.
Zaposlenici VW-a od 1994. rade četiri dana u tjednu. Ta je mjera uvedena kako 30.000 ljudi ne bi ostalo bez posla. Kompanija je u studenom 2004. potpisala ugovor prema kojem u njemačkim tvornicama ne smije radnicima davati prisilne otkaze do 2011.
No VW, koji također proizvodi Audi, Bentley, Bugatti, Seat i Škodu razmišlja o ukidanju 20.000 radnih mjesta u njemačkim tvornicama, što je gotovo petina ukupnog broja radnih mjesta. Plan prema kojem bi kompanija u sporazumu s radnicima ukinula 14.000 radnih mjesta gotovo da je završen.