Znanstveni skup je organizirala HAZU putem Znanstvenog vijeća za promet i Gradsko poglavarstvo, na inicijativu zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića.
Predsjednik HAZU Milan Moguš rekao je da je riječ o "prometnome krvotoku našega glavnoga grada - a o svakome krvotoku treba raspravljati nadasve znanstveno". Važnost skupa je velika jer se od znanstvenika očekuje ne samo vrjednovanje aktualnih prometnih problema nego i implementaciju novih koncepcijsko-tehnoloških rješenja, rekao je akademik Moguš.
Predsjednik Znanstvenog vijeća za promet HAZU akademik Josip Božičević rekao je da će se u prijedlozima konkretnih rješenja uvažavati dosadašnje odluke i strategijski dokumenti zagrebačke Skupštine, ali dati i nove smjernice u daljnjem kreiranju prometne problematike grada. Rekao je da pozdravlja gradonačelnikovu inicijativu u vezi osiguranja ekspertnog kadra za praćenje zacrtanih planova prometnog razvoja te da u tom smislu treba razmotriti mogućnost osnivanja ustanove koja će omogućiti njihovo školovanje.
Gradonačelnik Bandić je rekao da je znanstveni skup prigoda da se potraže odgovori na četiri strateška prometna projekta Zagreba - zatvaranje zagrebačkog ringa, odnosno spajanja južne sa sjevernom obilaznicom (pravac sjeverne tangente), gradnja tunela kroz Medvednicu, rješavanje glavne tračničke tangente od Zaprešića do Dugog Sela (laka željeznica na potezu istok-zapad, te metroa odnosno lake željeznice na potezu sjever-jug, prema Velikoj Gorici). Do Nove godine treba se donijeti i odluka o uvođenje novih 70 novih niskopodnih tramvaja.
Bandić je istaknuo da su to prometni imperativi Zagreba, ali da će pričekati odgovore struke kako bi se 2009., odnosno 2010. moglo krenuti u realizaciju tih projekata.
U Zagrebu nema više improvizacije i krpanja - radit će se samo na strateškim projektima, jer se samo strateškim kapitalnim projektima mogu riješiti prometni problemi u gradu, poručio je zagrebački gradonačelnik.
"U Zagrebu nema više improvizacije i krpanja - radit će se samo na strateškim projektima, jer se samo kapitalnim strateškim prometnim projektima može riješiti problem prometa u gradu", poručio je Bandić.
U naredne tri, četiri godine, odnosno do konca 2009. trebala bi biti sagrađena i dva nova mosta, Njemačke Republike i Vrapčanski, najavio je gradonačelnik.