U vježbi je sudjelovalo oko 60 pripadnika vatrogasnih postrojba iz Zadra i Gospića, MUP-a, službi hitne pomoći iz Gospića i Zadra i pripadnika Državne uprave za spašavanje. Izvođenju vježbe bili su nazočni i predstavnici Hrvatskih autocesta, Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka, Ministarstva zdravstva i brojni drugi gosti. Cilj je vježbe bio provjeriti spremnost i međusobnu usklađenost svih čimbenika uključenih u sustav sigurnosti i zaštite na hrvatskim autocestama, a posebno u tunelima.
Član Uprave Hrvatskih autocesta Milivoj Mikulić rekao je da je evakuacija osoba iz simulirane nesreće u tunelu Sveti Rok provedena za 27 minuta nakon što su vatrogasci ugasili požar nastao sudarom kamiona za prijevoz opasnog tereta- cisterne i drugog vozila.
Isto tako, drugi simulirani incident, na ulazu u tunel Sveti Rok s njegove sjeverne strane, koji se također sastojao od požara nastalog sudarom dvaju osbnih vozila, riješen je za osam minuta.
Zadovoljstvo vježbom izrazio je i državni tajnik za razvitak Zdravko Livaković koji je istaknuo da su sve službe uključene u ovu vježbu pokazale izrazitu spremnost kako se snaći u opasnim situacijama.
Prije samoga početka ove pokazne vježbe, državni tajnik Livaković okupljenim novinarima i gostima rekao je da su poslovi zaštite i pružanja sigurnosti u tunelima daleko važniji od samoga čina svečanog otvaranja autoceste i tunela. Očekujemo daljnji porast prometa na autocesti, a samim time i kroz tunel Sveti Rok, rekao je Livaković i dodao da je u 2005. kroz Sveti Rok prošlo 3,5 milijuna vozila. Najveći zabilježeni broj vozila koja su u jednom danu prošla kroz tunel je 40.500, rekao je Livaković.
Toga dana u tunelu je, po procjenama, u jednom razdoblju bilo 1250 osoba i da se dogodio incident to bi bila velika opasnost. Ova vježba je pokazatelj naše spremnosti da se takva situacija maksimalno brzo riješi i što prije obavi spašavanje. Za ovu vježbu nisu dovedene nikakve posebne snage, nego je riječ o ljudima koji su stalno prisutni i pripravni, rekao je Livaković.
Državni tajnik u MUP-u Ivica Buconjić istaknuo je da je u tunelu Sveti Rok od njegova puštanja u promet do sada zabilježeno 38 prometnih nezgoda, srećom bez smrtnih slučajeva, sa šest lakše i osam teže ozlijeđenih osoba. Uglavnom je riječ o naletima automobila i nepoštivanju ograničenja brzine.
Predstavnik Ministarstva zdravstva rekao je da su ove godine ekipe hitne pomoći spremne za intervencije na autocesti. Takvih ekipa je 12 i one u roku od 10 minuta mogu stići do mjesta nesreće.
Na upit novinar kada će biti izgrađena druga cijev tunala Sv. Rok, državni tajnik Livaković i član uprave HAC-a Milivoj Mikulić rekli su da to nije u četverogodišnjem planu izgradnje, a da će se nakon 2008. o tome razmatrati. Kako su rekli, u izgradnju druge cijevi potrebno uložiti još oko 300 milijuna kuna, kao i u drugu cijev tunela Mala kapela.
S obzirom na rast broja vozila to će sigurno doći na dnevni red, no ni daleko bogatije zemlje nemaju dvije cijevi u ovakvim tunelima, rekao je Livaković.