U tim je uvjetima, kako su pojasnili, Croatia Airlines izložen još većoj međunarodnoj konkurenciji, osobito sve većem broju niskobudžetnih prijevoznika, koji već lete ili planiraju komercijalne letove iz EU u Hrvatsku, koristeći se pogodnostima horizontalnog sporazuma.
Iz hrvatske zrakoplovne kompanije navode kako nisu dobili neka posebna prava primjenom tog sporazuma, za razliku od prijevoznika iz EU koji, bez obzira na to u kojoj su zemlji registrirani, mogu letjeti iz EU u Hrvatsku.
Stoga u kompaniji očekuju da će potpisivanje i primjena tzv. mnogostrukog sporazuma o europskom zračnom prostoru (ECAA - European Common Aviation Area) pridonijeti uravnoteženijem položaju hrvatskih i europskih avioprijevoznika.
Hrvatsko će tržište, naime, biti izloženo još većoj konkurenciji inozemnih prijevoznika, ali će se istodobno hrvatskim prijevoznicima otvoriti mogućnost slobodnog rada na europskom tržištu u redovitom i charter prometu.
Horizontalnim sporazumom svi bilateralni sporazumi o zračnom prometu između zemalja članica EU i zemalja jugoistočne Europe usklađuju se s važećom EU regulativom.
Hrvatska se potpisivanjem tog sporazuma obvezala otvarati svoje zrakoplovno tržište svim zrakoplovnim prijevoznicima iz EU bez obzira na nacionalnu pripadnost i linije koje ti prijevoznici namjeravaju otvoriti.
Horizontalni sporazum potpisan je 5. svibnja ove godine u Salzburgu prigodom Europskog summita o civilnom zrakoplovstvu. Osim Hrvatske, potpisale su ga BiH, Bugarska, Rumunjska, Makedonija, Albanija i UNMIK - privremena misija UN na Kosovu.
(Hina) xpp/xtp yds