U povodu Međunarodnog dana borbe protiv rasne i svake druge diskriminacije na današnjoj konferenciji za novinare te su udruge upozorile na "diskriminaciju djece s hiperaktivnim poremećajem u medijima i školama" te na probleme "nekvalitetna uključivanja djece s posebnim edukacijskim potrebama u redovitu nastavu".
Predsjednica IDEM-a Ljiljana Igrić drži da neupućenost nastavnika, stalan manjak stručnih suradnika i prekasno uočavanje problema hiperaktivne djece utječe na negativističke napise u medijima, diskriminaciju tih učenika te proglašavanje "drukčije" djece bolesnom.
Udruge su se stoga zauzele za sustavnu poduku učitelja o problemima te djece te potporu mobilnog tima, koji je IDEM već organizirala. Na taj bi se način problem odmah prepoznao, a hiperaktivno dijete dobuilo bi pravodobnu potporu, kaže Igrić.
Ines Brenko iz te udruge upozorava kako su učenici s posebnim potrebama diskriminirana skupina djece najizloženija nasilju i vršnjaka i učitelja koji nisu osposobljeni za rad s tom djecom. Takvu se djecu naziva problematičnom, neodgojenom i lijenom, čime im se ruši samopouzdanje i u njih izaziva otpor prema školi, rekla je.