FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Slovenska vlada ne boji se da bi Koper mogao izgubiti primat pred Rijekom

LJUBLJANA, 4. srpna 2007. (Hina) - Slovenska odbacila je u srijedu bojazni da će kašnjenje u početku gradnje drugog kolosijeka pruge između luke Koper i Divače, sada uskog grla u razvoju jedine slovenske komercijalne luke, dovesti do ponovnog primata Rijeke kao nekad vodećeg pristaništa na istočnoj obali Jadrana.
LJUBLJANA, 4. srpna 2007. (Hina) - Slovenska odbacila je u srijedu bojazni da će kašnjenje u početku gradnje drugog kolosijeka pruge između luke Koper i Divače, sada uskog grla u razvoju jedine slovenske komercijalne luke, dovesti do ponovnog primata Rijeke kao nekad vodećeg pristaništa na istočnoj obali Jadrana.

Bojazni je iznio parlamentarni zastupnik Srečko Prijatelj, član Slovenske nacionalne stranke (SNS) i parlamentarnog odbora za promet, a vladi je zamjerio na sporoj dinamici ostvarivanja već davno donesenog plana gradnje dodatnog kolosijeka koji bi Kopru i dalje osigurao primat pred Rijekom u prihvatu tereta u tranzitu za zemlje srednje i istočne Europe.

"Zbog modernije hrvatske željezničke infrastrukture postoji opasnost da će se teret preusmjeriti prema Rijeci. Hrvatska više investira u željezničku infrastrukturu i namjerava u bitno kraćem vremenu obnoviti željezničku infrastrukturu nego Slovenija", iznio je u srijedu na konferenciji za novinare Prijatelj.

Ocijenio je da bi slovenska vlada trebala dobro razmisliti o mogućem povezivanju s njemačkom željeznicom Deutsche Bahnom iako je njegova stranka u načelu protiv stranog kapitala, jer se radi o nacionalnim interesima Slovenije.

Kako je u odgovoru Prijatelju navela slovenska vlada, interes i aktivnost Hrvatske da željeznički promet učini što efikasnijim su razumljivi, ali se i u Sloveniji vode aktivnosti na modernizaciji željezničke infrastrukture i gradnji drugog kolosijeka prema Kopru.

Te će aktivnosti osigurati da se modernizirana pruga Koper-Divača završi do 2015., kako je i predviđeno u prometnim planovima Europske unije, navela je u odgovoru Prijatelju slovenska vlada, dodajući da je prednost te pruge što je kao projekt uvrštena i u 2004. prihvaćeni program prioritetnih projekata na području transporta kao prioritetni projekt broj 6 - TENT.

Europska komisija lani je Sloveniju inače upozorila da kasni s projektima modernizacije željezničke infrastrukture koje je prihvatila kao obvezu u okviru europske prometne politike.

Slovenski su mediji nedavno najavljena ulaganja u moderniziranu prugu od Rijeke do hrvatsko-madžarske granice iznijeli kao odluku koja u stanovitom smislu može ugroziti primat u pretovaru tereta koji je zadnjih desetak godina imao Koper, te kritizirali vladu za nedostatak plana kako financirati velike investicije koje su potrebne na obnovi željezničke infrastrukture u određenoj kombinaciji državnih i europskih sredstava, te kredita i privatnih investicija preko javno-privatnog partnerstva.

Nedavne procjene govore da bi za obnovu i modernizaciju željezničkih pruga na potezu od granice s Italijom do granice s Mađarskom, što je željeznička trasa koja se nalazi na pravcu paneuropskog prometnog koridora broj pet bila potrebna ulaganja od najmanje 8 milijardi eura.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙