Na Međuvladinoj konferenciji o pristupanju na ministarskoj razini bit će otvorena poglavlja Pravo poslovnog nastana i sloboda pružanja usluga, Pravo trgovačkih društava, Financijske usluge, Informacijsko društvo i mediji, Statistika i Financijska kontrola.
Kod poglavlja Pravo poslovnog nastana i sloboda pružanja usluga, europska pravna stečevina, koju će Hrvatska morati prihvatiti u svoje zakonodavstvo, predviđa osiguranje jednakih uvjeta za sve državljane EU-a kod započinjanja gospodarskih djelatnosti, bilo kao samostalno zaposlenih osoba bilo kroz osnivanje trgovačkog društva.
Restrikcije i iznimke u tom poglavlju, poput zahtjeva da se mora imati neko posebno obrazovanje za obavljanje neke djelatnosti, mogući su samo u strogo određenim slučajevima i moraju vrijediti jednako za sve neovisno o državljanstvu ili prebivalištu.
Poglavlje Pravo trgovačkih društava sastoji se iz tri dijela: pravo trgovačkih društava u užem smislu, računovodstvo i revizije. U prvom dijelu, koji se sastoji od pravila o osnivanju, registraciji, spajanju i dijeljenju tvrtki, Hrvatska je najviše usklađena.
Tijekom 2003. kada su izvršene zadnje izmjene hrvatskog zakonodavstva u tom području, usklađenost je bila potpuna, ali se u međuvremenu mijenjala europska pravna stečevine, tako da će neke stvari opet trebati mijenjati.
U preostala dva dijela računovodstvo i revizija, Hrvatskoj je preostalo više posla na usklađivanju. Hrvatska će morati prihvatiti međunarodne računovodstvene standarde, na čemu se u EU inzistira jer su bitni za unutarnje tržište.
Kod revizije će Hrvatska morati mijenjati odredbe koje diskriminiraju državljane EU-a u odnosu na hrvatske državljane. Hrvatski propisi kažu da revizor može biti samo hrvatski državljanin ili da mora imati nostrificiranu diplomu, što je u suprotnosti s odredbama o slobodi kretanja radnika.
Poglavlje Financijskih usluga obuhvaća tri područja - bankarstvo, osiguranje i vrijednosne papire. Iako je Hrvatska do sada prilično napravila na zakonskom usklađivanju, još je ostalo dosta posla jer u ovom poglavlju acquis vrlo opsežan.
Europska pravna stečevina u poglavlju Informacijsko društvo i mediji sadrži propise o elektroničkim komunikacijama, uslugama informacijskog društva i audiovizualnim uslugama.
U području audiovizualne politike, Hrvatska će se morati uskladiti s europskom direktivom o televiziji bez granica, koja je nedavno promijenjena. Ta direktiva ima za cilj stvaranje jedinstvenog tržišta EU-a na kojem djeluju slobodni televizijski operateri tako da se europskim građanima omogući pristup što većem broju kanala, a nacionalnim televizijama omogućuje djelovanje na širem prostoru. Direktiva o televiziji bez granica propisuje minimalne standarde, kojima se uređuju pitanja zaštite mladih, ljudskog dostojanstva, reklamiranja itd. Usklađivanje u ovom dijelu se mora obaviti prije ulaska u članstvo, a osim toga to je i preduvjet za korištenje odgovarajućih programa EU-a.
Poglavlje Statistika vrlo je zahtjevno i sadrži oko 500 propisa. Specifičnost ovoga poglavlja jest u tome što je statistika povezana sa svim ostalim poglavljima, jer mora producirati podatake za sva druga područja.
Hrvatsko je zakonodavstvo u ovom poglavlju usklađeno oko 50 posto. Usklađivanje traži znatne investicije s obzirom na povećani broj istraživanja koja će se morati provoditi stoga će se trebati investirati u povećanja aparata, zatim u opremu i infrastrukturu. Glavni nedostatak u pogledu statističke infrastrukture jest neovisnost regionalnih statističkih ureda u odnosu prema Državnom uredu za statistiku (DZS), zatim slaba koordinirajuća uloga DZS-a u statističkom sustavu.
U području statistike pravna stečevina EU-a traži prihvaćanje temeljnih načela poput nepristranosti, pouzdanosti, transparentnosti, povjerljivosti individualnih podataka i diseminacije službene statistike. Ovo poglavlje također obuhvaća metodologiju, klasifikacije i postupak prikupljanja podataka u raznim područjima, kao što su statistička infrastruktura, makroekonomska statistika, statistika cijena, poslovna statistika, demografska i socijalna politika i poljoprivredna statistika.
Poglavlje Financijska kontrola obuhvaća područja unutarnje revizije u tijelima državne uprave, zatim vanjsku reviziju, zaštitu financijskih interesa EU-a i zaštitu od krivotvorenja EU-a. Cilj je da se osigura pravilno korištenje novca poreznih obveznika. U protekle tri, četiri godine dosta je napravljeno u području unutarnje revizije. U ministarstvu financija osnovana je uprava za harmonizaciju standarda financijskog upravljanja i kontrole, u svim ministarstvima osnovani su samostalni odjeli za unutarnju reviziju. Ostalo je još takve urede uspostaviti u po jedinicama lokalne uprave i samouprave.
Hrvatska je otvorila pristupne pregovore 3. listopada 2005., nakon čega je uslijedio postupak dubinske analize usklađenosti zakonodavstva s europskom pravnom stečevinom, što je preduvjet za otvaranje pregovora po pojedinim poglavljima. Taj je postupak trajao punih godinu dana.
Prvo poglavlje koje je otvoreno bilo je Znanost i istraživanje, 12. lipnja 2006., koje je isti dan i privremeno zatvoreno. Tijekom pristupnog procesa sva se poglavlja zatvaraju privremeno, budući da se do zaključenja pregovora i potpisivanja pristupnog sporazuma, svako poglavlje teoretski može iznova otvoriti.
Nakon Znanosti i istražavanja uslijedilo je poglavlje Obrazovanje i kultura, 11. prosinca prošle godine, koje je također isti dan privremeno zatvoreno. Deset dana kasnije, 21. prosinca, otvorena su tri poglavlja - Carinska unija, Poduzetništvo i industrijska politika i Ekonomska i monetarna politika, a 2007. otvoreno je šesto poglavlje - Pravo intelektualnog vlasništva.
Europska pravna stečevina podijeljena je u 35 poglavlja, s tim da se u dva poglavlja - Institucije i Ostala pitanja - ne pregovora.