FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Eko Kvarner: novi projekt starog naziva "Družba Adria"

ZAGREB, 19. lipnja 2007. (Hina) - Udruga "Eko Kvarner" priopćila je danas da s velikom pažnjom prati najave ponovnog pokušaja realizacije projekta "Družba Adria", koje su posebno pojačane s nagovještajima dolaska ruskog predsjednika Vladimira Putina na energetski summit u Zagrebu koncem ovoga tjedna, te da novi projekt nema veze sa starim, osim što se isto naziva.
ZAGREB, 19. lipnja 2007. (Hina) - Udruga "Eko Kvarner" priopćila je danas da s velikom pažnjom prati najave ponovnog pokušaja realizacije projekta "Družba Adria", koje su posebno pojačane s nagovještajima dolaska ruskog predsjednika Vladimira Putina na energetski summit u Zagrebu koncem ovoga tjedna, te da novi projekt nema veze sa starim, osim što se isto naziva.

"Nazivanje potpuno novog projekta nazivom staroga može se protumačiti samo pokušajem izbjegavanja priznanja o odbacivanju projekta "Družba Adria" od političkih elita, motivirano prvenstveno nezamjeranjem Rusiji i nečistom savješću političara, podržavatelja projekta", navodi "Eko Kvarner".

Smatra "da ne postoji realna opasnost da se projekt Družba Adria oživi jer je od građana, struke i najvećeg dijela političkih elita davno odbačen projekt".

Razlog njegova odbacivanja je realno uočavanje mogućih opasnosti i nesrazmjerno male dobiti za Hrvatsku te nepostojanje potrebe za izvozom ruske nafte preko Jadrana, zbog pojačanog izvoza prema Aziji.

Što se tiče novog predloženog projekta, "Eko Kvarner" smatra da su za njegovo prihvaćanje neophodna tri uvjeta - temeljita rekonstrukcija naftovoda kroz Gorski kotar (gdje je položen iznad strateških rezervi pitke vode Hrvatske), nepretvaranje niti jedne luke na istočnoj obali Jadrana u izvoznu luku za naftu te postupno smanjivanje već postojećeg tankerskog prometa u Jadranu (pogotovo preko 300 tankera koji plove prema Trstu), supstitucijom s kopnenim transportom naftovodom.

"Eko-Kvarner" smatra da je "neophodno proglasiti Jadran posebno osjetljivim morskim područjem, proglašenje isključivog gospodarskog pojasa RH te organiziranje profesionalne i dobrovoljačke obalne straže".

Bez svih tih mjera smatramo da je moguće uskoro očekivati ekološku katastrofu na Jadranu jer je tijekom 2005. u hrvatske luke uplovilo 1870 tankera. Ukrcano je i iskrcano 10,8 milijuna tona opasnih tereta od čega 6,95 milijuna tona nafte. Nažalost, prema LLoyd's statistikama na 1000 tankera 0,8 tankera pretrpi potpuni gubitak, što držimo veoma zabrinjavajućim, navodi u priopćenju "Eko Kvarner".

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙