Po novim pravilima, lučke vlasti bit će dužne provjeriti svaki brod koji uđe u luku. Provjera brodova čiji se sigurnosni standardi smatraju lošijima od propisanih provodit će se češće.
EU je mijenjala svoja pravila u pomorskom prijevozu u niz navrata tijekom proteklog desetljeća kako bi povećala sigurnosne standarde nakon potonuća brodova uz obale Francuske, Španjolske i Portugala što je izazvalo izlijevanje golemih količina nafte.
Luke će od sada moći trajno zabraniti ulazak brodova čiji su standardi lošiji od propisanih, dok će lučke vlasti moći izbjeći inspekciju u slučaju svega pet posto brodova koji su smatrani rizičnima i za 10 posto svih ostalih brodova.
Zemlje trenutno pojedinačno utvrđuju pravila za inspekciju brodova a provjere se provode na svega 25 posto brodova, kazali su ministri EU u prosincu.
Ministri EU su se također usuglasili oko smjernica vezanih uz inspekcije nezgoda, koje će pojedinačne zemlje morati uvesti budu li one uključivale ozbiljna stradanja. Inspekcije će se pritom usredotočiti na uzroke nesreća a ne na utvrđivanje krivnje.
Nadalje, načelni dogovor ministara postignut je i oko stvaranja baze podataka za dugoročnu identifikaciju i praćenje brodova što bi bilo u sklopu međunarodnog identifikacijskog sustava Međunarodne organizacije za pomorstvo.