IBM-ovi Dani softwarea okupili su 200-ak sudionika, većinom predstavnika informatičkih odjela raznih tvrtki i institucija.
Direktor software grupe IBM-a Hrvatska Igor Rajić naglasio je da je prodaja novih licenci IBM softwarea u Hrvatskoj prošle godine zabilježila dvoznamenkasti rast, kao i u prvom tromjesečju ove godine, pri čemu nije naveo konkretne brojke niti iznose.
Kazao je i da se najveći dio prodaje IBM-ovog software temelji na tzv. middlewareu odnosno specijaliziranim rješenjima za temeljne elemente elektroničkog poslovanja koji povezuje razne sustave, poslovne procese, aplikacije, ljude i podatke.
Trend povećanja kompleksnosti današnjih informatičko-komunikacijskih (ICT) sustava prisutan je i na hrvatskom tržištu, posebno u bankarstvu i javnoj upravi, čime se, kaže, povećava i potreba za middlewareom.
Predstavljajući jedno od rješenja tzv. komponentni poslovni model Vladimir Ergović iz IBM-a Hrvatska je istaknuo da taj model poslovanje predstavlja kao skupinu umreženih komponenti poput lego kockica ili atoma koji se mogu komponirati kreirajući različite strukture za pojedinu domenu, što omogućava učinkovito povezivanje poslovanja i postojeće tehnologije.
Bilo je riječi i o tehnologijama i konceptima poput Servisno orijentirane arhitekture (SOA) koje optimiziraju poslovanje za ostvarivenje što većeg učinka.
Na Danim IBM softwarea istaknuto je i da se ponuda te tvrtke znatno proširila brojnim akvizicijama IBM-a na globalnoj razini tijekom prošle godine, među kojima su tvrtke poput Filenet-a, MRO-a, Micromusea, Vallenta, Consula i druge.
(Hina) xtam yds