Na novoj dionici izgrađeno je šest tunela i devet vijadukata, vrijedna je 235 milijuna eura, a dovršena je, na vrijeme, u roku 33 mjeseca.
Radovi su financirani po modelu javno-privatnog partnerstva, a autocestom Zagreb-Macelj upravlja koncesijsko društvo u kojemu Republika Hrvatska ima 49 posto udjela, a 51 posto Phyrn Concession Holding, koji je zasebna jedinica austrijske tvrtke Strabag. Koncesija je izdana na rok od 28 godina.
Istaknuvši iznimnu važnost autoceste za povezivanje Hrvatske sa srednjom i zapadnom Europom kroz Sloveniju, Austriju i Bavarsku, premijer Sanader rekao je kako je nova dionica autoceste jedna od građevinski najzahtjevnijih u Hrvatskoj.
Sanader je kazao kako je izuzetno sretan zbog dovršenja te autoceste, jednako kao i zbog dovršenja autoceste Zagreb-Split, nazivane i nacionalističkom, čija je izgradnja u komunizmu desetljećima onemogućavana, a bila je nužno potrebna za razvoj Hrvatske, jer je novac prikupljen izdvajanjem hrvatskih građana utrošen za izgradnju pruge Beograd-Bar.
Naveo je kako su u komunističkoj Jugoslaviji na ovim prostorima (u Krapinsko-zagorskoj županiji) počinjeni veliki zločini i onemogućavano ostvarenje projekata važnih za razvoj tog kraja. Dionica autoceste od Krapine do Macelja sastavni je dio autoceste Zagreb-Macelj i povezivat će ovaj dio s ostalim krajevima kontinentalne i jadranske Hrvatske, kazao je Sanader napominjući da će uskoro uslijediti i otvaranje dionice Dugopolje-Bisko-Šestanovac na dijelu autoceste od Splita do Ploča.
Sanader je ponovno najavio izgradnju mosta Komarna-Pelješac kojim će se hrvatski jug izvući iz prometne izolacije i kvalitetnije povezati s ostatkom zemlje te poručio kako nema izazova koji ne možemo prihvatiti i svladati.
Ministar mora, turizma, prometa i razvitka Božidar Kalmeta naglasio je kako je riječ o ključnom prometnom smjeru koji Hrvatsku povezuje sa Slovenijom, Austrijom, te zapadnom Europom - njome u dane vikenda na dan prođe više od 30.000 vozila, pa je od ogromnoga značenja za sjeverozapadnu Hrvatsku, ali i Hrvatsku u cjelini.
Najavio izgradnju paralelnih cesta kojima će se koristiti lokalno stanovništvo, a koje sada koristi autocestu. Kalmeta je također rekao da s današnjim puštanjem u promet Hrvatska ima ukupno 1094 kilometra autocesta, napominjući da je za mandata aktualne vlade u protekle tri i pol godine pušteno u promet 347 kilometara, a do kraja godine planira se ukupno 407 km.
Na taj način približavamo se broju od 1500 potrebnih kilometara autocesta u Hrvatskoj, kazao je Kalmeta, napominjući da je u tijeku dogradnja punog profila autoceste Zagreb- Rijeka, dionica Sredanci-Đakovo na koridoru 5c, autoceste Zagreb-Sisak, dionica Dugopolje-Ploče. Sve to pridonosi da Hrvatska bude gospodarski konkurentnija i turistički pristupačnija, ocijenio je Kalmeta.
Prigodnim riječima nazočnima se obratio i predsjednik Uprave Konzorcija autoceste Zagreb-Macelj Wolfgang Altmann iznijevši kronologiju projekta izgradnje te autoceste. Napomenuo je kako je uz novu dionicu Krapina-Macelj prethodno obnovljena i proširena dionica od Jankomira do Zaprešića. Zahvalio je izvođačima na uspješnom dovršetku radova u predviđenom roku i stanovništvu koje je podržalo realizaciju projekta.
Fritz Oberlechner, predstavnik Uprave Strabaga, Vladinog partnera u izgradnji autoceste Zagreb-Macelj, rekao je da će novoizgrađena dionica omogućiti rasterećenje od tranzitnog prometa, te lakši i brži dolazak turista u Hrvatsku i brži razvoj regije.
Cijena izgradnje kilometra dionice autoceste Krapina-Macelj bila je između 14 i 15 milijuna eura zbog konfiguracije i sastava tla, te potrebe izgradnje brojnih infrastrukturnih objekata.
Cijena korištenja autoceste za prvu kategoriju vozila od Zaprešića do Macelja bit će 35 kuna.