FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Otvorena dionica autoceste Krapina-Macelj (šira verzija)

ZAGREB, 29. svibnja 2007. (Hina) - Novoizgrađenu dionicu autoceste Krapina-Macelj, duljine 20 kilometara i sastavnog dijela autoceste A-2 Zagreb-Macelj, na 10 A paneuropskom koridoru i Phyrnskom pravcu, pustio je danas u promet predsjednik hrvatske Vlade Ivo Sanader.
ZAGREB, 29. svibnja 2007. (Hina) - Novoizgrađenu dionicu autoceste Krapina-Macelj, duljine 20 kilometara i sastavnog dijela autoceste A-2 Zagreb-Macelj, na 10 A paneuropskom koridoru i Phyrnskom pravcu, pustio je danas u promet predsjednik hrvatske Vlade Ivo Sanader.

Na novoj dionici izgrađeno je šest tunela i devet vijadukata, vrijedna je 235 milijuna eura, a dovršena je, na vrijeme, u roku 33 mjeseca.

Radovi su financirani po modelu javno-privatnog partnerstva, a autocestom Zagreb-Macelj upravlja koncesijsko društvo u kojemu Republika Hrvatska ima 49 posto udjela, a 51 posto Phyrn Concession Holding, koji je zasebna jedinica austrijske tvrtke Strabag. Koncesija je izdana na rok od 28 godina.

Istaknuvši iznimnu važnost autoceste za povezivanje Hrvatske sa srednjom i zapadnom Europom kroz Sloveniju, Austriju i Bavarsku, premijer Sanader rekao je kako je nova dionica autoceste jedna od građevinski najzahtjevnijih u Hrvatskoj.

Sanader je kazao kako je izuzetno sretan zbog dovršenja te autoceste, jednako kao i zbog dovršenja autoceste Zagreb-Split, nazivane i nacionalističkom, čija je izgradnja u komunizmu desetljećima onemogućavana, a bila je nužno potrebna za razvoj Hrvatske, jer je novac prikupljen izdvajanjem hrvatskih građana utrošen za izgradnju pruge Beograd-Bar.

Naveo je kako su u komunističkoj Jugoslaviji na ovim prostorima (u Krapinsko-zagorskoj županiji) počinjeni veliki zločini i onemogućavano ostvarenje projekata važnih za razvoj tog kraja. Dionica autoceste od Krapine do Macelja sastavni je dio autoceste Zagreb-Macelj i povezivat će ovaj dio s ostalim krajevima kontinentalne i jadranske Hrvatske, kazao je Sanader napominjući da će uskoro uslijediti i otvaranje dionice Dugopolje-Bisko-Šestanovac na dijelu autoceste od Splita do Ploča.

Sanader je ponovno najavio izgradnju mosta Komarna-Pelješac kojim će se hrvatski jug izvući iz prometne izolacije i kvalitetnije povezati s ostatkom zemlje te poručio kako nema izazova koji ne možemo prihvatiti i svladati.

Ministar mora, turizma, prometa i razvitka Božidar Kalmeta naglasio je kako je riječ o ključnom prometnom smjeru koji Hrvatsku povezuje sa Slovenijom, Austrijom, te zapadnom Europom - njome u dane vikenda na dan prođe više od 30.000 vozila, pa je od ogromnoga značenja za sjeverozapadnu Hrvatsku, ali i Hrvatsku u cjelini.

Najavio izgradnju paralelnih cesta kojima će se koristiti lokalno stanovništvo, a koje sada koristi autocestu. Kalmeta je također rekao da s današnjim puštanjem u promet Hrvatska ima ukupno 1094 kilometra autocesta, napominjući da je za mandata aktualne vlade u protekle tri i pol godine pušteno u promet 347 kilometara, a do kraja godine planira se ukupno 407 km.

Na taj način približavamo se broju od 1500 potrebnih kilometara autocesta u Hrvatskoj, kazao je Kalmeta, napominjući da je u tijeku dogradnja punog profila autoceste Zagreb- Rijeka, dionica Sredanci-Đakovo na koridoru 5c, autoceste Zagreb-Sisak, dionica Dugopolje-Ploče. Sve to pridonosi da Hrvatska bude gospodarski konkurentnija i turistički pristupačnija, ocijenio je Kalmeta.

Prigodnim riječima nazočnima se obratio i predsjednik Uprave Konzorcija autoceste Zagreb-Macelj Wolfgang Altmann iznijevši kronologiju projekta izgradnje te autoceste. Napomenuo je kako je uz novu dionicu Krapina-Macelj prethodno obnovljena i proširena dionica od Jankomira do Zaprešića. Zahvalio je izvođačima na uspješnom dovršetku radova u predviđenom roku i stanovništvu koje je podržalo realizaciju projekta.

Fritz Oberlechner, predstavnik Uprave Strabaga, Vladinog partnera u izgradnji autoceste Zagreb-Macelj, rekao je da će novoizgrađena dionica omogućiti rasterećenje od tranzitnog prometa, te lakši i brži dolazak turista u Hrvatsku i brži razvoj regije.

Cijena izgradnje kilometra dionice autoceste Krapina-Macelj bila je između 14 i 15 milijuna eura zbog konfiguracije i sastava tla, te potrebe izgradnje brojnih infrastrukturnih objekata.

Cijena korištenja autoceste za prvu kategoriju vozila od Zaprešića do Macelja bit će 35 kuna.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙