Izložit će se 160 umjetnikovih skica, crteža, akvarela, ulja, bilješki i arhivske građe, od kojih je osamdeset posuđeno od Junekovih nasljednika, dok su ostala djela iz domaćih muzeja, galerija i privatnih zbirki, rekla je autorica likovnog postava Biserka Rauter Plančić na današnjoj konferenciji za novinare.
Postav je koncipiran kronološki i u njemu su, uz ključne slike iz razdoblja od 1924. do 1940. te remek-djela šezdesetih do osamdesetih, i djela koja je napravio pred sam kraj života, dodala je Plančić.
Kao posebno zanimljivu, izdvojila je Junekovu sliku "Crtač" iz 1940. koju je Radovan Ivšić 1944. spasio iz smeća u blizini Rokova perivoja, čemu je posvetio tekst u katalogu "Povijest jedne slike ili jedna slika povijesti".
Po njezinim riječima, francuski kritičari su Juneka, poznatijeg u Francuskoj kao Lorris Junec, stavljali na vrlo visoko mjesto, među zaslužne umjetnike koji su zadržali dignitet slikarstva.
Leopold Junek rodio se 1899. u Zagrebu, a od 1919. je studirao slikarstvo na Privremenoj višoj školi za umjetnost i umjetni obrt. Odlaskom na usavršavanje u Pariz ne prekida veze s domovinom, šalje slike u Zagreb i pomaže hrvatske likovne postdiplomce u Parizu.
Preseljenjem u Orsay 1949. prorijedili su se njegovi kontakti s umjetnicima u domovini, a pedesetih Provansa mu postaje dom i taj je mediteranski krajolik u njegovu opusu ostavio najviše traga. Umro je u Orsayu 1993., a iz te godine je i slika "Ćup, kistovi i jabuke" kojom se zaključuje izložba.
Retrospektivu u Klovićevim dvorima prati katalog, monografija, kratkometražni dokumentarni film Bogdana Žižića, ciklus predavanja i razgovora hrvatskih i francuskih umjetnika te mali koncerti pijanističke i čembalističke glazbe koju je i Junek izvodio.