Most je izgrađen preko rijeke Save, na dijelu između zagrebačkog naselja Petruševca i Kosnice. Ta je investicija, zajedno s prilaznim cestama, vrijedna više od 40 milijuna eura. Domovinski most je jedan od dijelova infrastrukturnog projekta izgradnje centralnog uređaja za pročišćavanje otpadnih voda Zagreba.
Most je dugačak 880 metara i širok 34 metra, a počeo se graditi 2002. godine. Ima prometnu i vodonosnu funkciju, po dva vozna traka u svakom smjeru i u sredini prostor za vozila na tračnicama te pločnik s biciklističkom stazom. Cjevovodom koji ide preko mosta otpadne se vode južno od Save dovode do glavnog pročistača.
Gradonačelnik Bandić zahvalio je građanima na strpljenju i novcu koji su izdvojili za izgradnju mosta. Rekao je da je 2001. bila ključna godina za izgradnju mosta te da su mu u njegovu mandatu dva datuma iz te godine urezana u sjećanje - kupnja Zagrepčanke i odluka Gradske skupštine vezana za pročistač otpadnih voda. Čestitao je što je u planu Vlade i Hrvatskih autocesta čvorište Kosnica, koje je gotovo, te Klara i Jakuševac, ističući da je to i dodatna obveza za čelništvo Zagreba.
Prisežem s ove govornice - ako smo 30 godina čekali novi Jankomirski most i Domovinski most - onda je imperativ ove gradske Uprave da za tri godine sagradimo dva nova mosta - Bundek most i Jarun most, i proširimo Most slobode, rekao je zagrebački gradonačelnik, ističući: "Ili nas neće biti ili ćemo to napraviti. To Zagreb zaslužuje i to će biti za tri godine gotovo."
"Otvaranje Domovinskog mosta i spojne ceste sa čvorom Kosnica veliki je graditeljski uspjeh u gradu Zagrebu na kojem, u ime Vlade i svoje osobno, čestitam gradonačelniku i građanima Zagreba. Posebno čestitam izvođačima radova i svim sudionicima na ovom zahtjevnom objektu", rekla je ministrica Matulović-Dropulić. "Domovinski je most još jedna i te kako vrijedna spona Zagreba i njegove rijeke, koji se još 'vole tajno'", rekla je ministrica.
Istaknula je da je Zagreb tim mostom još bliži završetku strateškoga gradskog projekta - centralnog uređaja za pročišćavanje otpadnih voda, čiji je most dio. "To je ostvarenje vizije generacija Zagrepčana još od 1938., kada je prvi put zabilježena zamisao da izgradnjom pročišćivača grad zaštiti vode, i to upravo na ovoj lokaciji", rekla je.
Govoreći o planovima koji će pridonijeti boljoj prometnoj povezanosti Zagreba s drugim dijelovima Hrvatske, ministrica Matulović-Dropulić je najavila da će ove godine, najkasnije u rujnu, početi gradnja istočne obilaznice Velike Gorice sa spojem na čvor Kosnicu i odvojkom za Zračnu luku. U tijeku je izrada lokacijskih dozvola, a nakon toga i građevinskih dozvola. "Takva je situacija i s izgradnjom autoceste Zagreb - Sisak", rekla je. Navela je da su obje prometnice čekale donošenje izmjena i dopuna Prostornog plana Zagrebačke županije, koji je prihvaćen prije desetak dana. Istaknula je da je građevinska vrijednost obilaznice Velike Gorice, bez instalacija, oko 220 milijuna kuna, a autoceste Zagreb - Sisak oko milijardu i 360 milijuna kuna. Autocestom i njezinom dionicom Jakuševac - Velika Gorica Zagreb će dobiti još jedan južni ulaz u grad iz smjera Siska. Prioritet u gradnji imat će vijadukti Jakuševac, Veliko Polje, Odra i Ranžirni kolodvor, rekla je.
Na otvorenju Domovinskog mosta bili su i velikogorički gradonačelnik Tonino Picula, predsjednica zagrebačke Gradske skupštine Tatjana Holjevac, članovi Poglavarstva te drugi. Most je blagoslovio župnik iz Jakuševca Josip Kižeman.
Prije otvorenja mosta u promet je pušten i čvor Kosnica, koji spaja Domovinski most s autocestom A-3.
Domovinski most otvoren je nakon nekoliko odgoda. Otvorenje je bilo predviđeno za ožujak, a odgodilo ga je uklanjanje posljedica nastalih zbog propusta u radovima priključenja Radničke ceste na Domovinski most i loše koordinacije izvođača radova i investitora. Spojna cesta na nekim je mjestima bila niža i do 1,20 metara od razine mosta zbog neusklađenosti starog i novog projekta. Nakon toga otvorenje je ponovno bilo odgođeno jer most nije imao uporabnu dozvolu zbog cestovnog spoja prema naselju Kosnici. Domovinski most, iako dovršen, čekajući otvorenje, više je puta bio metom kradljivaca, koji su pokrali metalne ploče, poklopce šahtova, matice i vijke vrijedne 300 tisuća kuna. Grubi građevinski radovi na Domovinskom mostu, koji su gradile zagrebačke tvrtke Industrogradnja i Viadukt s kooperantima, bili su dovršeni još u ožujku 2006.