Učenici osmih razreda u 842 škole, izabrani slučajnim odabirom, njih 10.690, pristupili su 18. i 19. travnja eksperimentalnim ispitima iz hrvatskog i matematike, a učenici talijanske nacionalne manjine polagali su i ispit iz talijanskog kao materinskog jezika.
Svrha projekta je razvijanje metodologije za završni ispit obveznoga obrazovanja, koji bi se mogao uvesti 2010., kad i državna matura za srednje škole, rekao je Sirovatka.
Ispitivanje učenika proveo je Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja u suradnji s Institutom za društvene znanosti Ivo Pilar.
Takvi ispiti donosili bi dodatne bodove za upis u prvi razred srednje škole, a njima se, s ciljem unaprjeđenja kvalitete obrazovanja, može utvrditi u kojoj su mjeri ostvareni ciljevi nastavnog plana i programa u osnovnim školama, dodao je.
Ispitivalo se znanje stečeno od petog razreda do prvog polugodišta osmog razreda. Ispitu iz hrvatskog jezika pristupilo je 98,35 posto učenika, a matematici 97,66 posto.