FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Njemačke kompanije otkrivaju prednosti poslovanja u Vijetnamu

HO CHI MINH, 2. travnja 2007. (Hina/dpa) - Navala njemačkih kompanija na Vijetnam je započela; u toj novoj zemlji članici Svjetske trgovinske organizacije već posluje više od stotinu njemačkih kompanija.
HO CHI MINH, 2. travnja 2007. (Hina/dpa) - Navala njemačkih kompanija na Vijetnam je započela; u toj novoj zemlji članici Svjetske trgovinske organizacije već posluje više od stotinu njemačkih kompanija.

Zaposlenici Adidasove tvornice na rubu vijetnamskog grada Ho Chi Minha, nekadašnjeg Saigona, bolje su plaćeni od prosječnog vijetnamskog radnika - za rezanje i šivanje oko 650.000 pari cipela mjesečno njih 8.500 mjesečno zarađuje oko 70 eura.

"Za nas je to mini-tvornica", kaže Kur Wojciech, izvršni direktor tvornice. Druge su azijske tvornice tog njemačkog proizvođača sportske opreme, naime, znatno veće.

Gotovo cjelokupna proizvodnja te kompanije sa sjedištem u bavarskom gradu Herzogenaurachu nedaleko Nuremberga nalazi se u Aziji, i to najvećim dijelom u komunističkom Vijetnamu. Adidas nije jedina njemačka kompanija koja je otkrila prednosti te jugoistočne azijske zemlje, koja se godinama nalazila u sjeni Kine i Indije.

"Navala na Vijetnam je započela", kaže Jan Noether, čelnik njemačke industrijske i gospodarske komore u Hanoiju. U toj zemlji je već prisutno više stotina njemačkih kompanija. Među njima su inženjerski div Siemens i proizvođač košulja Van Laack, čija se proizvodnja tamo nalazi već više od desetljeća.

Kako se plaće u nekim sektorima u Kini i Indiji približavaju zapadnjačkim razinama, sve više kompanija razmišlja o novoj selidbi proizvodnje. Jedna od alternativa je Vijetnam, s više od 70 posto populacije mlađe od 30 godina, odlučne u pokretanju napretka te zemlje. "Kada se tom entuzijazmu za par godina pridruži i stručnost, mi u Europi morat ćemo se pripaziti", kaže Noether.

S rastom bruto domaćeg proizvoda za više od osam posto godišnje, Vijetnam je već sad najsnažnije gospodarstvo u toj regiji nakon Kine. "Ne mogu a da se ne brinem oko situacije kod kuće", komentirao je bavarski premijer i čelnik njemačke konzervativne Kršćansko-socijalne unije Edmund Stoiber, prilikom svojeg dvodnevnog posjeta Vijetnamu u okviru turneje koja će obuhvatiti četiri zemlje te regije.

On je kazao da je Adidas primjer njemačke kompanije koja si je osigurala uspjeh selidbom proizvodnje u inozemstvo istodobno zadržavši stručna radna mjesta kod kuće.

U Vijetnamu se njemački problemi s niskom stopom nataliteta i starenjem populacije čine kao legende iz drugoga svijeta. Ta zemlja obiluje dinamikom i sva je u pokretu - ulice su prepune ljudi koji nemaju vremena za gubljenje. Očekuje se da u toj najnovijoj članici Svjetske trgovinske organizacije broj stanovnika poraste do 2015. sa trenutnih 85 na 100 milijuna.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙