Propagandnu laž otkrile su dvije 14-godišnje učenice koje su 2004. godine analizirale količinu vitamina C za školsku vježbu. Anna Devathasan i Jenny Suo, koje su zahvaljujući slučaju postale slavne na Novom Zelandu, rezultate svog istraživanja, koje je pokazalo da u soku nema vitamina C ni u tragovima, predale su Povjerenstvu za trgovinu zaduženom za zaštitu potrošača.
"Ribena" se godinama prodaje na Novom Zelandu i u Australiji kao zdravo piće zahvaljujući kampanji u kojoj se tvrdi da u tom soku ima više vitamina C nego u narančinom soku, odnosno 7 miligrama na 100 mililitara.
Povjerenstvo je podiglo tužbu, a tvrtka je pred sudom u Aucklandu priznala odgovornost za 15 prekršaja počinjenih lažnom reklamom u razdoblju od 2002. do 2006. godine.
Sudac je tekst propagandnih poruka ocijenio ne samo kao netočan nego i kao potpuno lažan te je naložio da tvrtka dva puta objavi oglase s ispravkama na pola stranice u subotnjim izdanjima četiri najveća novozelandska dnevna lista te oglase na web-stranicama.
Dvije djevojke, danas sedamnaestogodišnjakinje, rekle su da su ponosne na presudu.
"Da nismo napravile tu vježbu prije tri godine Ribena bi se zauvijek nastavio predstavljati kao sok pun vitamina C", primijetila je Devathasan. "Nevjerojatno je da to nitko nije ranije primjetio, a mi smo to slučajno utvrdile", rekla je djevojka po izlasku iz sudnice dodavši da je kazna trebala biti viša s obzirom da tvrtka GSK vrijedi više milijardi dolara.