Vijeće Agrokoru zabranilo kroz slijedeće tri godine prenamjenu prodavaonica Tiska u prodavaonice na malo mješovitom robom, navodi se u današnjem priopćenju s jučerašnje sjednice Vijeća.
Također je naložilo Agrokoru da Tisak u naredne dvije godine na svojim prodajnim mjestima u ponudi mora imati ukupno najmanje 25 posto zamjenskih proizvoda (supstituta) onih proizvoda čiji su dobavljači Agrokor i s njime povezani poduzetnici. Supstitutima se smatraju proizvodi konkurenata Agrokora i proizvodi konkurenata s Agrokorom povezanih poduzeća na tržištu trgovine na malo mješovitom robom.
Također, Tisak u slijedećih godinu dana mora održavati na snazi sve sporazume koje je sklopio s dosadašnjim dobavljačima svih vrsta proizvoda radi prodaje u maloprodaji i veleprodaji pod uvjetima poslovanja (primjerice rokovi i uvjeti plaćanja) koji u bitnome moraju biti jednaki ili povoljniji od dosadašnjih iz važećih sporazuma, ali istovremeno nediskriminirajući i transparentni za sve dobavljače.
Agrokoru je Vijeće zabranilo na prodajnim mjestima Tiska prodavati proizvode privatnih robnih marki Konzuma (primjerice "K plus" i "Rial" proizvode ili kasnije stvorene nove privatne robne marke uključujući i eventualno stvaranje zasebnih privatnih robnih marki Tiska).
Radi osiguranja transparentnosti ostvarivanja mjera za otklanjanje negativnih učinaka koncentracije na tržišno natjecanje, Vijeće je Agrokoru naložilo imenovanje nezavisnog poduzetnika (revizora), uz prethodnu suglasnost Agencije, koji će u slijedeće tri godine obavljati poslove praćenja provedbe navedenih mjera.
Pri određivanju mjera, pojašnjava se, Vijeće je posebno vodilo računa o specifičnosti te koncentracije, budući da Agrokor upravlja poduzećima u sastavu Agrokor koncerna.
Riječ je o konglomeratskoj integraciji više od 30 poduzeća koja djeluju na svim razinama poslovnih procesa, te obuhvaćaju širok spektar djelatnosti u Hrvatskoj i široj regiji.
Provedbom koncentracije između sudionika koji raspolažu širokim portfeljem proizvoda, odnosno djelatnosti, prisutan je tzv. učinak portfelja koji označava mogućnost utjecaja Agrokor koncerna na izbor kupaca, time što ih privlači širokom ponudom svojih proizvoda, te mogućnošću kupnje na jednom mjestu, što njegovi konkurenti nisu u mogućnosti ponuditi.
Stoga postoji opasnost od izlaska konkurenata s tržišta, što se u konačnici može negativno odraziti na potrošače, budući da im se smanjuje izbor dobavljača, a Agrokor koncern ima mogućnost profitabilno povisiti cijene ili na koji drugi način utjecati na dobrobit potrošača, navodi se u priopćenju.