Izgradnja Zagrebačke obale i novog kontejnerskog terminala kasnit će oko godine, pa će umjesto sredinom 2009. taj terminal biti završen do sredine 2010.
Predstavnici Svjetske banke obavljaju ovoga tjedna redovni nadzor provedbe RGP-a kojeg je nositelj riječka Lučka uprava.
Za modernizaciju i preustroj riječke luke te modernizaciju i obnovu pristupnih prometnica Svjetska je banka odobrila zajam od oko 156 milijuna dolara, dio se projekta financira iz državnog proračuna, a ukupna vrijednost radova je oko 266 milijuna dolara.
Prije nego li se nastavi s izgradnjom pristaništa potrebno je učvrstiti tlo, što će povećati troškove izgradnje. Skupina domaćih i inozemnih stručnjaka radi na pronalaženju odgovarajućeg tehničkog rješenja kako bi se omogućio nastavak radova, a sve se aktivnosti usklađuju s ministarstvima mora, turizma, prometa i razvitka te financija.
Za izgradnju Zagrebačke obale u sklopu zajma Svjetske banke predviđeno je 37 milijuna dolara, ali će troškovi biti veći od predviđenih, pa se razmatra osiguravanje novog zajma Svjetske banke.
Kako je istaknuo ravnatelj riječke Lučke uprave Bojan Hlača, iako će rok završetka radova na novom kontejnerskom terminalu biti pomaknut za oko godinu dana, to neće utjecati na odvijanje lučkog prometa jer se procjenjuje da će kapaciteti sadašnjeg terminala, s obzirom na rast prometa, biti dovoljni do 2010.
Hlača je naglasio da je izgradnja Zagrebačke obale važna i zato jer će ona biti početna točka buduće ravničarske pruge od Rijeke do Zagreba.
Hlača je podsjetio da je dovršena riječka obilaznica, da je spojna cesta D 404 od luke do obilaznice u visokoj fazi izgradnje, da napreduje obnova krčkog mosta, kao i radovi na većini sastavnih dijelova luke, primjerice na izgradnji novog putničkog terminala.
Do sada je angažirano više od 90 posto novca iz zajma Svjetska banke, a ostali dio trebao bi biti iskorišten za radove koji će biti ugovoreni do kraja 2007.
(Hina) xhsup yds