Iako su organizatori skupa, predsjednici saborskih odbora za obitelj, mladež i šport te za ravnopravnost spolova Davorko Vidović i Gordana Sobol, upozorili na potrebu da se rasprava posveti onome najboljem što zdravstveni odgoj može ponuditi djeci i mladeži, jedino oko čega su se sudionici okruglog stola složili je da je zdravstveni odgoj potreban i da ga kao cjeloviti program treba žurno uvesti u škole.
Predstavnici udruge Grozd, čiji je program jedan od dva prihvaćena na razini Ministarstva obrazovanja koje još treba odlučiti koji program i s kakvim izmjenama u sadržaju treba od rujna ući u školsku nastavu, su već na samom početku skupa prosvjedovali da su na okrugli stol pozvane uglavnom one udruge koje su pokrenule kampanju protiv njihova programa.
Žestoko su reagirali i dva puta prekidali izlaganje sociologa Dražena Lalića zbog njegovih tvrdnji da je program Grozda protivan zakonima, da ne tolerira i ne uvažava mišljenja suprotna tradicionalnim i crkvenim vrijednostima.
Lalić je istaknuo da zdravstveni, a u okviru njega i spolni odgoj treba biti utemeljen na stvarnosti i na znanosti utemeljenim činjenicama, ocijenivši da zanemarivanje važnosti prezervativa u Grozdovu programu znači kao da se mladom vozaču sugerira da ne stavlja sigurnosni pojas u automobilu jer ne pruža punu sigurnost.
Ivica Relković iz Grozda uzvratio je pitanjem što s mladićem kojemu kažemo da je pojas sto posto siguran, pa se on gradskim ulicama provoza 180 kilometara na sat i pogine.
Mlade, istaknuo je, treba naučiti kako se voziti automobilom, odnosno životom, a njegov kolega iz Grozda Ladislav Iličić naglasio je potrebu da se zdravstveni odgoj, upravo zato da se mlade nauči što je to zreo i odgovoran život, treba temeljiti na spoju znanstvenih spoznaja i temeljnih društvenih vrijednosti.
'Grozdovci' su odbacili optužbe da njihov program djeci i njihovim roditeljima nešto nameće ili zabranjuje, već su isticali da odgoj koji se temelji na raznovrsnim, a ne društveno prihvaćenim vrijednostima neće djecu naučiti ništa dobro.
S takvim se stavom nije složio Aleksandar Štulhofer sa zagrebačkog Filozofskog fakulteta, ističući da naglasak u programu treba staviti na znanstvene spoznaje, jer se samo na temelju znanstvenih činjenica, kako tvrdi, djecu nešto može učiti u školama.
HSP-ov saborski zastupnik Miroslav Rožić ponudio je, pak, arbitrarno rješenje - da se oba programa koje razmatra Ministarstvo obrazovanja, a za čiju je ocjenu nedavno osnovano i povjerenstvo Ministarstva zdravstva, ravnopravno uključe u školsku nastavu, a da se roditeljima prepusti da odluče kako će donositi vrijednosne sudove što se tiče odgoja njihove djece.
"Meni, kao roditelju, biologu, znanstveniku i saborskom zastupniku dopustite da konzumiram svoje pravo iz 63. članka Ustava i biram vrijednosne sudove po kojima će moje dijete bilo što učiti u školi", rekao je Rožić.