Razlozi malog udjela hrvatskih tvrtki su u izuzetno jakoj konkurenciji 192 članice UN-a, kao i u činjenici da mnoge robe i usluge koje UN treba, hrvatsko gospodarstvo nema ili ne proizvodi, smatra Miroslav Karamarković iz Sektora za međunarodne odnose Hrvatske gospodarske komore.
Ukupna vrijednost UN-ove javne nabave za 2007. godinu procjenjuje se na više od 8 milijardi dolara, rekao je voditelj Odjela za nabavu roba i usluga za potrebe terenskih misija UN-a Dmitry Dovgopoly.
Zemlje u kojima UN-ove institucije i misije trebaju najviše roba i usluga su, kako je rekao, SAD, Indija, Belgija, Afganistan i Švicarska. Najtraženije su usluge zračnog prijevoza, kemijski i naftni proizvodi, telekomunikacijska oprema i usluge, hrana te vozila i dijelovi. Od hrvatskih tvrtki se očekuje i da ponude usluge računalnog programiranja, građevinske usluge, montažne kontejnere, tekstilne proizvode itd.
Dovgopoly je okupljenim gospodarstvenicima zainteresiranim za suradnju s UN-om preporučio niz izvora kod kojih se mogu informirati o potrebama UN-a, a uglavnom je riječ o službenim web siteovima UN-ovih službi.
UN ima više od 30 agencija, programa i fondova sa svojim izvorima financiranja nabava i usluga. Oni surađuju u nabavama proizvoda te uslugama s više tisuća kompanija u svijetu te kroz proces selekcije odabiru najpovoljnijeg dobavljača.
Zainteresirane hrvatske tvrtke trebaju UN-u dostaviti svoje poslovne reference, proizvodne i uslužne programe kako bi bili uvrštene u službenu bazu podataka Odjela za nabavu roba i usluga UN-a, koji će obavještavati hvatske tvrtke o natječajima ovisno o proizvodu ili usluzi.