Kako ga u petak citira "Dnevni avaz", Alić tvrdi da se nestašica goriva u BiH može očekivati već na proljeće.
On drži kako je BiH u takvu situaciju došla isključivo zbog činjenice da gotovo u cjelosti ovisi o opskrbi naftnim derivatima iz Hrvatske.
BiH godišnje uvozi milijun i pol tona goriva vrijednog oko milijardu eura. Od te količine oko 700 tisuća tona u BiH stiže iz rafinerija u Rijeci i Sisku.
Uvoz goriva u BiH odvija se uglavnom preko INA veletrgovine te slovenskog Petrola kao i još dvije tvrtke koje su i glavni korisnici naftnih terminala u Pločama odakle se odvija glavni dio opskrbe BiH.
Iz uprave INA-e najavljeno je kako je sačinjen plan opskrbe BiH gorivom te da u 2007. godini unatoč očekivanom remontu problema ne bi trebalo biti.
Stručnjak za naftu u Vanjskotrgovinskoj komori BiH Duško Bogdanović uz potvrdu da cijelo tržište BiH doista ovisi o opskrbi naftom iz Hrvatske ipak je istaknuo kako će naftni derivati biti dostupni i sa drugih tržišta iako po nešto višim cijenama.
Bogdanović drži kako je ovaj situacija razlog više da se razmišlja o bržem aktiviranju rafinerije nafte u Bosanskom Brodu.
Ta je rafinerija zajedno s rafinerijom ulja u Modriči i kompleksom benzinskih crpki u sastavu poduzeća Petrol iz Banja Luke 2006. godine ponuđena na prodaju ruskoj tvrtki Zarubežnjeft odnosno njenoj podružnici Njeftegazinkor po ukupnoj cijeni nešto manjoj od milijardu eura.
Ruski je partner iskazao zanimanje da ovu ponudu no pod uvjetom da se do potpunog osposobljavanja brodske rafinerije daju jamstva kako će se derivati koji se sada proizvode u njenim pogonima, a lošije su kvalitete, moći nesmetano prodavati na tržištu BiH.
iz Vijeća ministara BiH najavljeno je kako će taj zahtjev biti ozbiljno razmotren, a odgovarajuća odluka donesena do 15. siječnja.