Riječ je o razdoblju do stupanja na snagu važećeg Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja, a po odredbama važećeg Zakona Agencija će, temeljem postupka koje je pokrenulo Vijeće, ocjenjivati postupanje od 1. listopada 2003. do danas.
U danas objavljenom priopćenju s prošlotjedne sjednice Vijeća se navodi da su Adris grupa (prije TDR) i njegova tvrtka Ronhill donošenjem općih uvjeta i sklapanjem ugovora o prodaji duhanskih prerađevina s različitim poduzetnicima do 1. listopada 2003., odnosno do stupanja na snagu važećeg Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja, zlouporabili svoj vladajući položaj na mjerodavnom tržištu trgovine cigaretama.
Ronhill, "koji je imalo visoko vladajući, gotovo monopolistički položaj u promatranom razdoblju od 1999. do 2003. godine, sklopio je s kupcima, trgovcima na veliko i trgovcima na malo, ugovore koji imaju obilježja ugovora o isključivoj kupnji, a sklapanje kojih mu je, kao poduzetniku u visoko vladajućem položaju, bilo zabranjeno", stoji u priopćenju.
Tim ugovorima Ronhill je, kako se navodi, kupcima "nametnuo izuzetno visoke ciljne udjele, te je istovremeno ugovorio i nagrade (bonus) za slučaj ispunjenja ciljnog udjela te kazne (malus) za slučaj neispunjenja utvrđenog ciljnog udjela".
TDR (danas Adris grupa) i Ronhill, koji je u promatranom razdoblju bio jedini proizvođač cigareta i istovremeno gotovo jedini dobavljač cigareta na hrvatskom tržištu, "kako zbog navika potrošača koji preferiraju brandove cigareta tog poduzetnika, tako i radi vrlo malog broja uvoznika cigareta, vezali kupce za sebe, ne ostavljajući im pritom mogućnost izbora drugih dobavljača cigareta, te time stvorili prepreke pristupu mjerodavnom tržištu distribucije cigareta na teritoriju Hrvatske za sve stvarne ili potencijalne konkurente", navodi se u priopćenju.
Nastavno na taj postupak, Vijeće je po službenoj dužnosti pokrenulo postupak utvrđivanja zlouporabe vladajućeg položaja sklapanjem zabranjenih sporazuma protiv Adris grupe i s njome povezanih poduzetnika za razdoblje od 1. listopada 2003. do danas, a što će ocjenjivati sukladno važećem Zakonu o zaštiti tržišnog natjecanja.
Vijeće AZTN-a je na svojoj posljednjoj sjednici u 2006. utvrdilo referentnu i diskontnu kamatnu stope za 2007. u iznosu od 5,52 posto koja će se primjenjivati prilikom izračuna elementa državne potpore od 1. siječnja 2007.
Referentna kamatna stopa primjenjuje se kao granična kamatna stopa prilikom izračuna elementa državne potpore i to pri određivanju može li se zajam odobren od strane države smatrati državnom potporom, kao diskontna stopa za izračun stvarne vrijednosti dodijeljene državne potpore te pri izračunu buduće vrijednosti nezakonito dodijeljene državne potpore u trenutku povrata.
Agencija je za izračun referentne kamatne stope koristila službene podatke HNB-a o prinosima na državne kunske obveznice, s rokom dospijeća pet godina, zabilježenim u razdoblju od rujna do studenog prethodne godine.
Vijeće je dopuštenim ocijenilo dvije eksteritorijalne koncentracije s učincima na teritoriju Hrvatske - koncentraciju njemačkog MAN-a i švedske Scanie, te finske Nokie i njemačkog Siemensa. Te koncentracije, kako se navodi, ne mogu značajno utjecati na tržišno natjecanje na hrvatskom tržištu.