FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: ZBOG "INVAZIJE INOZEMNIH LANACA" PROPADA MALA TRGOVINA

HR-TRGOVAČKI LANCI-Trgovina GS: ZBOG "INVAZIJE INOZEMNIH LANACA" PROPADA MALA TRGOVINA Piše: Miroslav KuskunovićZAGREB, 17. prosinca (Hina)- Mali trgovci u Hrvatskoj nalaze se u katastrofalnoj situaciji, a po svemu sudeći, "invazija" stranih trgovačkih lanaca koji ubrzano otvaraju svoje hipermarkete te drugi problemi s kojima je trgovina suočena, prijete uništenjem tog sektora hrvatskog gospodarstva. Izjavila je to za Hinu predsjednica Ceha trgovine pri Hrvatskoj obrtničkoj komori (HOK) Jadranka Drk.
Piše: Miroslav Kuskunović ZAGREB, 17. prosinca (Hina)- Mali trgovci u Hrvatskoj nalaze se u katastrofalnoj situaciji, a po svemu sudeći, "invazija" stranih trgovačkih lanaca koji ubrzano otvaraju svoje hipermarkete te drugi problemi s kojima je trgovina suočena, prijete uništenjem tog sektora hrvatskog gospodarstva. Izjavila je to za Hinu predsjednica Ceha trgovine pri Hrvatskoj obrtničkoj komori (HOK) Jadranka Drk. #L# Samo tijekom ove godine na području Zagreba i Zagrebačke županije zatvoreno je više od 400 malih trgovina, a bez posla je ostalo tisuću ljudi, kazala je Drk. Po njenoj ocjeni, nastavak zatvaranja tek slijedi i to diljem Hrvatske. No, na žalost nitko u Hrvatskoj ne vidi kako se ta prijetnja odnosi na ukupno 18.500 malih trgovina koje zapošljavaju 50.000 ljudi, što ipak nije tako malo, drži Drk. "Invazija" trgovačkih lanaca u Hrvatskoj krenula je prošle godine, a gotovo se svakodnevno u javnosti spominje dolazak novih lanaca, dok već prisutni impresioniraju veličinom "kvadratnih metara" na kojima se prostiru ili na kojima planiraju otvaranje svojih novih hipermarketa, upozoravaju mali trgovci. Prvi inozemni lanac na tržištu Hrvatske bio je Segro, koji je lani u Zagrebu otvorio prodajni centar na 20.000 četvornih metara, u što je uloženo 70 milijuna njemačkih maraka. Odmah potom uslijedilo je otvaranje Billa-e na dvije lokacije u Zagrebu, i to na prodajnoj površini većoj od 2000 četvornih metara svaki. Billa je ove godine otvorila svoje prodajne centre u Osijeku (3600 četvornih metara, uloženo oko 30 milijuna kuna), Slavonskom Brodu (3550 četvornih metara), a ovih je dana otvoren još jedan Billin centar u Zagrebu. Po najavama iz tog trgovačkog lanca namjera im je u iduće četiri godine otvoriti još 40 supermarketa, u cijelom Hrvatskoj od čega 10 iduće godine. Najveći trgovački centar u Hrvatskoj, za sada, potkraj prošle godine otvorio je talijanski Mercatone i to na površini od 25.000 četvornih metara u Donjem Stupniku kod Zagreba. Iz Mercatonea su tada najavili otvaranje još dva svoja centra. Tijekom ove godine, slovenska trgovačka kuća Mercator otvorila je u Puli svoj prvi centar u Hrvatskoj, na 1800 četvornih metara, a najavili su i početak gradnje u Zagrebu. Za spomenuta dva prodajna centra Mercator je namijenio 75 milijuna njemačkih maraka, a za daljnje širenje (u iduće tri godine), 150 milijuna maraka, koliko bi im trebao iznositi i godišnji promet. Francuski lanac Leclerc započeo je sredinom godine gradnju svog trgovačkog centra u zagrebačkom naselju Špansko, veličine 8000 četvornih metara, čije se otvorenje očekuje sredinom iduće godine. Uz spomenute, ovih dana je i Bauhaus u Zagrebu otvorio svoj prvi prodajni centar (7300 četvornih metara), a i ta trgovačka kuća planira u idućim godinama otvoriti tri nova u Zagrebu, te u Rijeci, Splitu i Osijeku. U javnosti se još spominjalo i otvaranje austrijskog Metroa, te još nekih drugih inozemnih trgovačkih lanaca. Mali trgovci kažu kako svemu tome treba pridodati i nekoliko domaćih trgovačkih lanaca koji su posljednjih godina ulagali u otvaranje svojih hipermarketa. Sve spomenute površine govore o tome da 4,5 milijunsko tržište Hrvatske, evidentno, nije premalo za velike trgovačke lance, jer ekonomska logika govori da stranci "silne novce" ne bi ulagali u promašene investicije. Mali trgovci kažu kako nemaju ništa protiv tržišne utakmice, no snaga kapitala i snaga malih trgovaca već u samom startu pokazuje da u toj utakmici mali trgovci gube. I to sa velikom razlikom u rezultatu, kažu. Njihovi prijedlozi za opstanak, primjerice, na način da se urbanističkim planiranjem ograniči izgradnja trgovina (kao u Europi), ograniči radno vrijeme i sl., iako upućivani nadležnima nikada nisu prihvaćeni. Osim toga, sada kada smo očekivali da ćemo pred blagdane uspjeti ostvariti nekakav promet, ponovno nas se "ugrožava", kupovanjem preko "bonova", na što pak pravo polažu domaći veliki trgovački lanci, kazala je predsjednica Ceha trgovine pri Hrvatskoj obrtničkoj komori Jadranka Drk. Stoga će ideja koja već dugo egzistira među malim trgovcima, osnivanje zadruge malih trgovaca, biti intenzivirana početkom iduće godine. "Naravno za to nam treba veliki osnivački kapital, a ostaje za vidjeti da li ćemo uspjeti dobiti kredit za taj projekt", izjavila je Jadranka Drk. (Hina) mku ds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙