FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

STAJALIŠTA VLADE RH O SURADNJI S HAŠKIM TUŽITELJSTVOM - DOKUMENT

ZAGREB, 11. prosinca (Hina) - Stajališta Vlade RH u odnosu na suradnju s tužiteljstvom Međunarodnog kaznenog suda za bivšu Jugoslaviju, koja je Vlada usvojila na svojoj sjednici u četvrtak, a u ponedjeljak su podijeljena novinarima, donosimo u cjelosti: "Polazeći od želje Vlade Republike Hrvatske da u punoj mjeri surađuje s Međunarodnim kaznenim sudom za bivšu Jugoslaviju, vjerujući da svi ratni zločini, neovisno o nacionalnoj pripadnosti počinitelja, trebaju biti procesuirani i individualni počinitelji kažnjeni, nastojeći da se u suradnji s Međunarodnim kaznenim sudom prikaže stvarna slika ratnih događanja, logika zbivanja i počinjenja ratnih zločina na području Republike Hrvatske, držeći da je hrvatsko pravosuđe u stanju samo procesuirati sve zločine, pa tako i one ratne, držeći da rezultat rada Međunarodnog kaznenog suda ne smije biti izjednačavanje krivnje i amnestiranje agresora, u potpunosti podržavajući rad Savjeta za suradnju s Međunarodnim sudom pravde i Međunarodnim kaznenim sudom, Vlada Republike Hrvatske traži da Tužiteljstvo Međunarodnog kaznenog suda za bivšu Jugoslaviju u provođenju svojih istraga na području Republike Hrvatske poduzme sljedeće:
ZAGREB, 11. prosinca (Hina) - Stajališta Vlade RH u odnosu na suradnju s tužiteljstvom Međunarodnog kaznenog suda za bivšu Jugoslaviju, koja je Vlada usvojila na svojoj sjednici u četvrtak, a u ponedjeljak su podijeljena novinarima, donosimo u cjelosti: "Polazeći od želje Vlade Republike Hrvatske da u punoj mjeri surađuje s Međunarodnim kaznenim sudom za bivšu Jugoslaviju, vjerujući da svi ratni zločini, neovisno o nacionalnoj pripadnosti počinitelja, trebaju biti procesuirani i individualni počinitelji kažnjeni, nastojeći da se u suradnji s Međunarodnim kaznenim sudom prikaže stvarna slika ratnih događanja, logika zbivanja i počinjenja ratnih zločina na području Republike Hrvatske, držeći da je hrvatsko pravosuđe u stanju samo procesuirati sve zločine, pa tako i one ratne, držeći da rezultat rada Međunarodnog kaznenog suda ne smije biti izjednačavanje krivnje i amnestiranje agresora, u potpunosti podržavajući rad Savjeta za suradnju s Međunarodnim sudom pravde i Međunarodnim kaznenim sudom, Vlada Republike Hrvatske traži da Tužiteljstvo Međunarodnog kaznenog suda za bivšu Jugoslaviju u provođenju svojih istraga na području Republike Hrvatske poduzme sljedeće: 1. U potpunosti prihvati kriterij individualizacije krivnje; 2. Prilikom pokretanja postupka pred Sudom poštuje vremenski slijed i težinu zločina; 3. Procesuira ratne zločine rukovodeći se načelom istine i pravde, izbjegavajući svaki utjecaj političkih prosudbi u postupku donošenja odluka; 4. Rukovodi se kriterijem težine počinjenog zločina i odgovornosti počinitelja, bez obzira na položaj počinitelja u formalnoj strukturi vlasti, te napusti svoj stav da će progoniti samo odgovorne na "vodećim položajima"; 5. Jednako tretira žrtve i počinitelje, bez obzira na njihovu nacionalnu pripadnost, te napusti dosadašnju praksu podjele istražiteljskih timova prema nacionalnoj pripadnosti počinitelja; 6. Više učini na procesuiranju zločina koje su bivša JNA i srpska paravojska počinile na području Hrvatske u periodu 1991-1995. godine, uvažavajući postojeće dokaze za te zločine; 7. Istražuje konkretne zločine, a ne u cjelini legitimne operacije Oržanih snaga Republike Hrvatske koje su vođene u cilju oslobađanja međunarodno priznatog teritorija Republike Hrvatske; 8. U potpunosti surađuje s hrvatskim pravosudnim organima na procesuiranju ratnih zločina za koje se postupci vode pred sudovima u Republici Hrvatskoj; 9. U zahtjevima za pomoć koje dostavlja Vladi Republike Hrvatske navede: a) ime osobe protiv koje se vodi istraga; b) kazneno djelo za koje se vodi istraga; c) okolnosti i inkriminirani događaj; d) relevantnost dokumenata koji se traže; e) što je moguće veću određenost traženih dokumenata; 10. Kontakte s državnim dužnosnicima i službenicima, bivšim i sadašnjim, u slučajevima kada ih se želi ispitati o okolnostima za koja su saznanja dobili u obavljanju službene dužnosti, obavlja isključivo preko Vlade Republike Hrvatske; 11. Poštuje pozivanje potencijalnih svjedoka na njihovu dužnost čuvanja službene, vojne i državne tajne, te da poštuje zakonsku proceduru za oslobađanje osoba od obveze čuvanja službene tajne; 12. U provođenju istražnih radnji na području Republike Hrvatske pridržava se Statuta Suda, te da poštuje pravni poredak Republike Hrvatske; 13. Ne primjenjuje dvostruke standarde u procjenjivanju suradnje pojedinih država. S obzirom na navedeno, Vlada Republike Hrvatske razmotrit će mogućnost predlaganja izmjene Statuta Međunarodnog kaznenog suda za bivšu Jugoslaviju u smjeru definiranja ovlasti Tužiteljstva kaznenog suda za bivšu Jugoslaviju prema uzoru na ovlasti Tužiteljstva Stalnog međunarodnog kaznenog suda, definiranim u Rimskom statutu. Vlada Republike Hrvatske razmotrit će i mogućnost upućivanja prijedloga Hrvatskom saboru o izmjeni Ustavnog zakona o suradnji Republike Hrvatske s Međunarodnim kaznenim sudom za bivšu Jugoslaviju u smjeru uspostavljanja učinkovitije suradnje Reupblike Hrvatske i Suda na navedenim stajalištima. Vlada ocjenjuje da su ova stajališta sadržana i u pismu koje je 18. studenoga 2000. godine, u ime Savjeta Vlade za suradnju s Međunarodnim sudom pravde i Međunarodnim kaznenim sudom i uz suglasnost predsjednika Vlade, glavnoj tužiteljici Međunarodnog kaznenog suda uputio dr. sc. Goran Granić, predsjednik Savjeta za suradnju s MSP i MKS. Vlada Republike Hrvatske, zbog važnosti problema koji prelazi nacionalne okvire, o svojim stavovima upoznat će predstavnike međunarodne zajednice." (Hina) pp br

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙