FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: POSTOJEĆI SUSTAV TROŠARINA ZA MOTORNA VOZILA TREBA ZADRŽATI

ZAGREB, 24. studenoga (Hina) - Postojeći sustav obračuna posebnih poreza na motorna vozila (trošarine) je korektan i pravedan, pa ga kao pristup treba zadržati, zaključili su na današnjem sastanku članovi Udruženja trgovine motornim vozilima i dijelovima.
ZAGREB, 24. studenoga (Hina) - Postojeći sustav obračuna posebnih poreza na motorna vozila (trošarine) je korektan i pravedan, pa ga kao pristup treba zadržati, zaključili su na današnjem sastanku članovi Udruženja trgovine motornim vozilima i dijelovima.#L# Članovi udruženja oštro su kritizirali najavljeni prijedlog novih trošarina iz Ministarstva financija, a koje bi trebale stupiti na snagu početkom iduće godine. Naime, smatraju kako niti Ministarstvo financija niti Ministarstvo gospodarstva nemaju sluha za stanje u gospodarstvu, nego im je jedini cilj puniti proračun, bez obzira kako će se to odraziti na gospodarske subjekte. To potvrđuje, kako je rečeno, i neodazivanje nikoga iz nadležnih ministarstva na njihove sastanke. Novo povećanje trošarina dovelo bi do daljnjeg pada prodaje novih automobila, čime se u proračun neće "sliti" predviđenih 270 milijuna kuna u idućoj godini od trošarina na motorna vozila (ove godine 118 milijuna kuna), nego će povećanje izazvati sasvim suprotan efekt - dovest će do povećanja uvoza rabljenih automobila čime će se hrvatski vozni park i dalje pogoršavati, sigurnost u prometu će se smanjiti, a padom prodaje uvozne kuće će morati i otpuštati određeni broj zaposlenih. Osim toga, trgovci motornim vozilima, drže kako je vrlo neozbiljno svako malo mijenjati propise o trošarinama (ove godine čak dva puta), što će se odraziti i na moguća strana investiranja u Hrvatsku. Naime, interes koji iskazuje pojedine automobilske industrije, za pokretanje proizvodnje primjerice auto-dijelova ili sličnih poslova, splasnut će nakon što prodaja njihovih automobila u Hrvatskoj padne, a poznato je da mutinacionalne kompanije ne žele ulagati u nesigurna tržišta na kojima se često mijenja pravna regulativa. "Fiskalna politika države izravno utječe na vrlo potreban razvoj tržišta motornih vozila i auto dijelova, te usluga servisa", kazala je pomoćnica direktora Sektora trgovine pri Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK) Željka Rugan. Po njezinim riječima prodaja novih vozila još uvijek nije dovoljna i kreće se ispod pet posto godišnje od broja ukupno registriranih vozila, dok je istodobno europski prosjek oko 10 posto. Posljedica toga je ugrožena rentabilnost gospodarskih subjekata koji se bave tim poslom. Drže kako je potrebno sagledati razmišljanja o trošarinama u segmentu rabljenih automobila, budući postojeći sustav stimulira uvoz rabljenih vozila, ponekad upitne kvalitete, porijekla i tehničke ispravnosti. Gledajući vrijednosno, preko 50 posto uvoza rabljenih vozila nije uključen u sustav trošarina, a ako se taj trend nastavi postojeća prosječna starost vozila od 11 godina će se još više povećavati. To će dovesti do veće nesigurnosti u prometu (s većim brojem žrtava i materijalnom štetom), veće zagađenosti okoliša, te povećanja potrošnje goriva, smatraju u udruženju. (Hina) mku ds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙