ZAGREB, 24. studenoga (Hina) - Postojeći sustav obračuna posebnih poreza na motorna vozila (trošarine) je korektan i pravedan, pa ga kao pristup treba zadržati, zaključili su na današnjem sastanku članovi Udruženja trgovine motornim
vozilima i dijelovima.
ZAGREB, 24. studenoga (Hina) - Postojeći sustav obračuna posebnih
poreza na motorna vozila (trošarine) je korektan i pravedan, pa ga
kao pristup treba zadržati, zaključili su na današnjem sastanku
članovi Udruženja trgovine motornim vozilima i dijelovima.#L#
Članovi udruženja oštro su kritizirali najavljeni prijedlog novih
trošarina iz Ministarstva financija, a koje bi trebale stupiti na
snagu početkom iduće godine. Naime, smatraju kako niti
Ministarstvo financija niti Ministarstvo gospodarstva nemaju
sluha za stanje u gospodarstvu, nego im je jedini cilj puniti
proračun, bez obzira kako će se to odraziti na gospodarske
subjekte. To potvrđuje, kako je rečeno, i neodazivanje nikoga iz
nadležnih ministarstva na njihove sastanke.
Novo povećanje trošarina dovelo bi do daljnjeg pada prodaje novih
automobila, čime se u proračun neće "sliti" predviđenih 270
milijuna kuna u idućoj godini od trošarina na motorna vozila (ove
godine 118 milijuna kuna), nego će povećanje izazvati sasvim
suprotan efekt - dovest će do povećanja uvoza rabljenih automobila
čime će se hrvatski vozni park i dalje pogoršavati, sigurnost u
prometu će se smanjiti, a padom prodaje uvozne kuće će morati i
otpuštati određeni broj zaposlenih. Osim toga, trgovci motornim
vozilima, drže kako je vrlo neozbiljno svako malo mijenjati propise
o trošarinama (ove godine čak dva puta), što će se odraziti i na
moguća strana investiranja u Hrvatsku. Naime, interes koji
iskazuje pojedine automobilske industrije, za pokretanje
proizvodnje primjerice auto-dijelova ili sličnih poslova,
splasnut će nakon što prodaja njihovih automobila u Hrvatskoj
padne, a poznato je da mutinacionalne kompanije ne žele ulagati u
nesigurna tržišta na kojima se često mijenja pravna regulativa.
"Fiskalna politika države izravno utječe na vrlo potreban razvoj
tržišta motornih vozila i auto dijelova, te usluga servisa", kazala
je pomoćnica direktora Sektora trgovine pri Hrvatskoj gospodarskoj
komori (HGK) Željka Rugan. Po njezinim riječima prodaja novih
vozila još uvijek nije dovoljna i kreće se ispod pet posto godišnje
od broja ukupno registriranih vozila, dok je istodobno europski
prosjek oko 10 posto. Posljedica toga je ugrožena rentabilnost
gospodarskih subjekata koji se bave tim poslom.
Drže kako je potrebno sagledati razmišljanja o trošarinama u
segmentu rabljenih automobila, budući postojeći sustav stimulira
uvoz rabljenih vozila, ponekad upitne kvalitete, porijekla i
tehničke ispravnosti.
Gledajući vrijednosno, preko 50 posto uvoza rabljenih vozila nije
uključen u sustav trošarina, a ako se taj trend nastavi postojeća
prosječna starost vozila od 11 godina će se još više povećavati. To
će dovesti do veće nesigurnosti u prometu (s većim brojem žrtava i
materijalnom štetom), veće zagađenosti okoliša, te povećanja
potrošnje goriva, smatraju u udruženju.
(Hina) mku ds