FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

TRIBINA: HRVATSKA UMJETNOST U SVIJETU

ZAGREB, 22. studenoga (Hina) - Afirmaciji hrvatske umjetnosti u svijetu trebali bi pridonijeti i hrvatski diplomati koji su dosad u tome često zatajili, drži povjesničar umjetnosti Zvonko Maković.
ZAGREB, 22. studenoga (Hina) - Afirmaciji hrvatske umjetnosti u svijetu trebali bi pridonijeti i hrvatski diplomati koji su dosad u tome često zatajili, drži povjesničar umjetnosti Zvonko Maković.#L# "Nije samo na umjetnicima odgovornost za promociju hrvatske umjetnosti - dijeli je i diplomacija koja bi trebala naučiti 'živjeti' sa svojom umjetničkom sredinom", Makovićevo je mišljenje. Milan Bešlić, voditelj večerašnje tribine "Hrvatska umjetnost u svijetu" zagrebačkoga Kulturno informativnoga centra (KIC) ugostio je, uz Makovića, i povjesničara umjetnosti Igora Zidića. Oni su govorili o promociji hrvatske umjetnosti u svijetu u zadnjih deset godina. Zidić je bio izbornik prvoga samostalnoga nastupa Hrvatske na biennalu u Veneciji 1993., kao i biennala 1995., dok je Makoviću povjerena ta zadaća za venecijanski biennale 2001. Struka često osjeća da nije napravila najviše za afirmaciju hrvatske umjetnosti u svijetu, ali pitati treba i što je učinila hrvatska diplomacija da hrvatsku umjetnost što bolje predstavi svijetu, istaknuo je Maković. Kao pozitivan primjer djelovanja u promociji kulture vlastite zemlje Maković je spomenuo dr. Waltera Mariu Stojana, direktora Austrijskoga kulturnog centra u Zagrebu. Lošim je pak ocijenio rad hrvatske predstavnice za kulturu u Beču Mirjane Bohanec-Vidović. Zidić ističe da o temi može govoriti samo na temelju vlastitoga iskustva i uvida u ono što su učinili neki njegovi kolege jer o tome još nema nikakvih sistematiziranih podataka. Podsjetio je na dileme koje je imao 1993. kada se pitao je li uopće pristojno predstavljati hrvatsku umjetnost dok ljudi u Hrvatskoj ginu. Kao izbornik, Zidić je tada odlučio predstaviti modernu sliku Hrvatske i njene umjetnosti. Spomenuo je i poteškoće koje su pratile taj prvi samostalni nastup Hrvatske. S tim u vezi, govorio je i o sudjelovanje hrvatske umjetnosti na biennalu u Veneciji 1942. kada je selektor bio Ivo Šrepel. Za Zidića, ta je selekcija bila sjajna, a Šrepel se u jeku Drugoga svjetskog rata odlučio na biennalu prikazati francuski utjecaj na hrvatske umjetnike i doista časno, bez obzira na tadašnju politiku, predstavio hrvatsku umjetnost. (Hina) ip ln

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙