ZAGREB, 17. studenoga (Hina) - Uzrok željezničke nesreće između kolodvora Blata i kolodvora Plaški, na pruzi Oštarije-Split, 14. listopada, kada je iz tračnica iskliznuo teretni vlak, je prekoračenje najveće dopuštene brzine vlaka, sa
dopuštenih 70 na 115 kilometara na sat, ističe se u Izvješću Stalnog povjerenstva Hrvatskih željeznica (HŽ) za istragu najtežih izvanrednih događaja.
ZAGREB, 17. studenoga (Hina) - Uzrok željezničke nesreće između
kolodvora Blata i kolodvora Plaški, na pruzi Oštarije-Split, 14.
listopada, kada je iz tračnica iskliznuo teretni vlak, je
prekoračenje najveće dopuštene brzine vlaka, sa dopuštenih 70 na
115 kilometara na sat, ističe se u Izvješću Stalnog povjerenstva
Hrvatskih željeznica (HŽ) za istragu najtežih izvanrednih
događaja.#L#
Također se navodi da je za prekoračenje brzine teretnog vlaka na
dionici pruge između kolodvora Lička Jesenica-Blata-Plaški,
gubitak kontrole nad njime te iskliznuće iz tračnica, odgovorno
osoblje vučnih vozila, jer je dopustilo da se brzina vlaka poveća
preko dopuštene i nije na vrijeme poduzelo sve mjere da ga
zaustavi.
U toj nesreći uništena su 33 teretna vagona, a materijalna šteta
procijenjena je na nešto više od 4,6 milijuna kuna, stoji u
Izvješće Stalnog povjerenstva HŽ-a za istragu najtežih izvanrednih
događaja, što ga je prihvatila Uprava HŽ-a, izvijestio je danas
Ured za odnose s javnošću HŽ-a.
Uprava HŽ-a zadužila je šefa Kontrole sigurnosti prometa da pokrene
pitanje odgovornosti osoblja vučnih vozila i ostalih djelatnika
HŽ-a koji su propustili provesti mjere prema Zakonu o sigurnosti u
željezničkom prometu.
S tim u vezi, s posla su od danas udaljena izravno odgovorna dvojica
strojovođa iz Vuče vlakova Ogulin - J.K. i M.S., kao i prometnik
kolodvora Blata A.B, vlakovođa kolodvora Knin S.S i šef kolodvora
Plaški I.B., kojima su "utvrđene nepravilnosti u radu bez izravnog
utjecaja na željezničku nesreću", stoji u Izvješću.
Također Kontrola sigurnosti prometa HŽ-a za strojovođe iz Vuče
vlakova Ogulin J.K. i M. S. predložila je pokretanje redovitog
otkaza ugovora o radu i pokretanje kaznene odgovornosti i naknade
štete.
Za ostale, A.B., S.S. i I.B. predložena je izvanredna provjera
znanja.
Kontrola sigurnosti HŽ-a također je predložila pismeno upozorenje
voditelju Prometnog područja regulacije prometa Rijeka, sa
sjedištem u Ogulinu M.S., zbog propusta u osiguranju dokaza u radu
Povjerenstva, kao i šefu Vuče vlakova Ogulin A.C, koji nije odmah
udaljio s posla dvojicu strojovođa, izvijestila je Služba za odnose
s javnošću HŽ-a.
(Hina) pp/bdj sp