HR-iredenta CORRIERE DELLA SERA O DALMACIJI ITALIJACORRIERE DELLA SERA 3. XI. 2000.Talijani iz Istre i Dalmacije: Vatikan nas želi poslavenitiNikome ne pada napamet da pomisli kako to "Papa s?ciavo" čini namjerno. Ipak ezuli Istre i
Dalmacije osjećaju se utučeni serijom iznenađujućih i bolnih nezgoda, sad u glavama već imaju fiksnu ideju koju je Guido Brazzoduro ? predsjednik njihove federacije, sažeo ovako: Postoji stanoviti slavenski lobby u Vatikanu koji na tragu najgorega slovenskoga i hrvatskog nacionalizma, žele izbrisati romansku i mletačku prošlost iz Istre, Kvarnera i Dalmacije. Nacionalizam koji čak Svetoga Oca navodi na greške. Zadnja pljuska je primljena tijekom audijencije u crkvi Svetoga Petra u povodu Jubileja. Njih, 350 tisuća Talijana koji su bili prisiljeni na bijeg iz svojih kuća kako bi se spasili od pokolja koji su provodili Titovi partizani, "slavenski-komunisti"- Sv.Otac je pozdravio kao "skupinu vjernika iz Slovenije i Hrvatske".Gaf potvrđen dan kasnije od strane L?Osservatore Romano, koji inače cjepidlači sjećajući se stotine skupina: Župe Svetoga Franje, Australski centar (...) Politički korektno do granice da se
ITALIJA
CORRIERE DELLA SERA
3. XI. 2000.
Talijani iz Istre i Dalmacije: Vatikan nas želi poslaveniti
Nikome ne pada napamet da pomisli kako to "Papa s?ciavo" čini
namjerno. Ipak ezuli Istre i Dalmacije osjećaju se utučeni serijom
iznenađujućih i bolnih nezgoda, sad u glavama već imaju fiksnu
ideju koju je Guido Brazzoduro ? predsjednik njihove federacije,
sažeo ovako: Postoji stanoviti slavenski lobby u Vatikanu koji na
tragu najgorega slovenskoga i hrvatskog nacionalizma, žele
izbrisati romansku i mletačku prošlost iz Istre, Kvarnera i
Dalmacije. Nacionalizam koji čak Svetoga Oca navodi na greške.
Zadnja pljuska je primljena tijekom audijencije u crkvi Svetoga
Petra u povodu Jubileja. Njih, 350 tisuća Talijana koji su bili
prisiljeni na bijeg iz svojih kuća kako bi se spasili od pokolja
koji su provodili Titovi partizani, "slavenski-komunisti"-
Sv.Otac je pozdravio kao "skupinu vjernika iz Slovenije i
Hrvatske".
Gaf potvrđen dan kasnije od strane L?Osservatore Romano, koji inače
cjepidlači sjećajući se stotine skupina: Župe Svetoga Franje,
Australski centar (...) Politički korektno do granice da se
vjernici iz "Paroisse Saint-Pierre-les-Aubagne" pozdravljaju na
francuskom jeziku, a na njemačkom ne samo vjernici iz Austrije, već
čak i oni Bressanonea. S jedinim izuzetkom, oni: skupina vjernika
iz Slovenije i Hrvatske. To je udarac ravno u srce: poniženje,
riječi su Romana Cramera, tajnika Nacionalnog pokreta Istre-
Rijeke-Dalmacije koji je zatražio audijenciju specificirajući da
se radi o "33 ezula Giuliano-Dalmati". Nažalost, entuzijazam je
zamijenjen gorkim razočaranjem jer nisu bili prozvani niti tijekom
audijencije a niti na službenom popisu nazočnih.
Najveći problem leži u činjenici da se o temi odlaska, o Titovim
protjerivanjima talijanskih svećenika (primjerice Angela
Tarticchia), neodazivanje novih slavenskih vlasti na zahtjeve o
povratku oduzete imovine u vrijeme komunizma, a najviše o prošlosti
teritorija koji su stoljećima pripadali Mletcima, ezuli su se već
od prije opekli i drugim svijetlim nepažnjama. Prvi puta neugodno
iznenađenje dogodilo 1985. godine, kada je Sv. Otac primajući
skupinu Dalmatinaca prisiljenih na egzil, pozvao da mole njihove
"svete Ćirila i Metoda". Dva sveta lika za kršćansku povijest, ali
posve strani talijansko-mletačkom svijetu. Drugi puta gaf se
dogodio 1998. godine kada je Ivan Pavao II. tijekom posjeta Splitu,
podsjetio da "Split i Salona imaju posebnu važnost u razvoju
kršćanstva u ovom području, počevši od hrvatske epohe a zatim od one
kasnije romanske. Možda je do nesporazuma došlo zbog prijevoda.
(...)
Najteža nezgoda je možda, ipak ona kada je maliciozno u pulskoj
Areni zapitano je su li Veneti možda, nezgodni konkurenti oko
možebitnog dogovora o povratu crkvenih dobara u Sloveniji i
Hrvatskoj. (...)