ZAGREB, 10. studenoga (Hina) - Zastupnički dom Hrvatskog sabora počeo je danas raspravu o Prijedlogu restrukturiranja i modernizacije Hrvatskih željeznica (HŽ), kojemu je glavna svrha stvaranje učinkovitijeg željezničkog sustava, koji
bi bio konkurentan na tržištu.
ZAGREB, 10. studenoga (Hina) - Zastupnički dom Hrvatskog sabora
počeo je danas raspravu o Prijedlogu restrukturiranja i
modernizacije Hrvatskih željeznica (HŽ), kojemu je glavna svrha
stvaranje učinkovitijeg željezničkog sustava, koji bi bio
konkurentan na tržištu. #L#
Veliki troškovi poslovanja i održavanja, veliki gubitci, slaba
iskorištenost kapaciteta i niska produktivnost osnovni su uzroci
lošeg stanja u HŽ-u, kazao je ministar pomorstva, prometa i veza
Alojz Tušek, obrazlažući Prijedlog.
Kako je objasnio, Projekt restrukturiranja HŽ-a od 1998. do 2000.
nije uspio, unatoč potpori međunarodnih financijskih institucija,
pa je Vlada pripremila novu strategiju restrukturiranja HŽ-a od
2000. do 2005..
Glavna svrha te strategije je smanjenje broja zaposlenih za oko
7.000, smanjenje pruga sa sadašnjih 2.300 na 2.000 kilometara u
2005., povećanje prihoda HŽ-a sa 2,7 na 2,95 milijardi kuna, te
povećanje produktivnosti.
Samo na taj način - zaključio je ministar pomorstva prometa i veza -
može se postići učinkovit željeznički sustav, koji bi bio
konkurentan na tržištu, i koji bi, uz manje državne subvencije,
uspješno poslovao.
Da bi se to postiglo u Hrvatske željeznice bi u idućih pet godina
trebalo investirati oko 4 milijarde i 800 milijuna kuna, rekao je
ministar Tušek.
(Hina) nb/ibob sp