ZAGERB, 3. studenoga (Hina) - Hrvatska udruga za zaštitu potrošača (HUZP) podržava zahtjev za pokretanje prekršajnog postupka koji je Državni inspektorat podnio protiv Hrvatskog telekoma (HT) i njegovih čelnih ljudi Ivice Mudrinića i
Mladena Šutala, zbog povrede propisa u naplati telefonske pretplate fizičkim osobama. Potporu potezu Državnog inspektorata izrazilo je i Društvo za za štitu potrošača Hrvatske 'Potrošač'.
ZAGERB, 3. studenoga (Hina) - Hrvatska udruga za zaštitu potrošača
(HUZP) podržava zahtjev za pokretanje prekršajnog postupka koji je
Državni inspektorat podnio protiv Hrvatskog telekoma (HT) i
njegovih čelnih ljudi Ivice Mudrinića i Mladena Šutala, zbog
povrede propisa u naplati telefonske pretplate fizičkim osobama.
Potporu potezu Državnog inspektorata izrazilo je i Društvo za za
štitu potrošača Hrvatske 'Potrošač'. #L#
HUZP prosvjeduje zbog samovoljnog i monopolističkog ponašanja HT-
a, kaže član Upravnog odbora HUZP-a Alan Miler. On podsjeća da po
Odluci o obvezi prijave cjenika odnosno tarifa uz ostalo stoji da su
pravne osobe u vlasništvu RH, među kojima je i HT, pri svakoj
promjeni cijena dužne prijaviti cjenike odnosno tarife
Ministarstvu gospodarstva. UZ to, nastavlja Miler, Zakon o
izninmim mjerama kontrole cijena propisuje da zaštitne cijene i
propisi ostaju na snazi dok Vlada ne propiše njihov prestanak. On
smatra da HT treba dokazati da je postupio zakonito, a ne
postavljati pitanje o nadležnosti Državnog inspektorata.
Društvo za zaštitu potrošača Hrvatske 'Potrošač' pozdravlja potez
Državnog inspektorata, jer je svojedobno povećanje pretplate na 70
kuna izvršeno bez odluke Ministarstva gospodarstva, kaže
predsjednik Potošača Ilija Rkman.
Rkman ističe da se 90 posto pritužbi građana koje stižu u Potrošač
odnosi na HT-ove račune. Nije jasno, tvrdi predsjedni Potrošača,
zašto korisnici HT-ovih usluga uopće plaćaju pretplatu na uslugu
fiksne telefonije, kad je svaki od njih platio liniju da bi dobio
priključak. Rkman tvrdi da u vremenu između plaćanja priključka i
početka rada linije, HT beskamatno raspolaže novcem pretplatnika
za razvoj svoje infrastrukture. Stoga je, tvrdi Rkman, svaki
pretplatnik zapravo vlasnik djelića HT-a, pa plaćanje pretplate
postaje besmisleno.
Državni inspektorat podnio je zagrebačkom Prekršajnom sudu zahtjev
za pokretanje prekršajnog postupka protiv HT-a, Ivice Mudrinića i
Mladena Šutala, zbog povećanja pretplate na 70 kuna za nove
pretplatnike od 1. kolovoza 1997. Tadašnji HPT tada je pružio
mogućnost uvođenja telefonskog priključka za 500 kuna plus 10 posto
poreza na promet, uz cijenu mjesečne pretplate od 70 kuna na koju se
također obračunava 10 posto poreza na promet. Inspektorat je donio
odluku o ukidanju tog poskupljenja i povrata novca svim oštećenima.
No HT je osporio nadležnost Državnog inspektorata i uložio žalbu na
takvu odluku, najavljujući da će se o prijavi Državnog inspektorata
javno očitovati sljedeći tjedan.
(Hina) duk ds