SLAVONSKI BROD, 1. studenoga (Hina) - Graditelji Posavske autoceste na dionici od Velike Kopanice do Županje, iako bez odobrenih sredstava, nastavlju s ubrzanom izgradnjom kako bi, sukladno planovima, do Nove godine završili gradnju
južnoga traka te 26 kilometara duge dionice.
SLAVONSKI BROD, 1. studenoga (Hina) - Graditelji Posavske
autoceste na dionici od Velike Kopanice do Županje, iako bez
odobrenih sredstava, nastavlju s ubrzanom izgradnjom kako bi,
sukladno planovima, do Nove godine završili gradnju južnoga traka
te 26 kilometara duge dionice.#L#
Nakon što se poslije Nove godine, ako radovi budu završeni u roku,
promet preusmjeri na južni trak, u proljeće bi se počelo s
izgradnjom sjevernog traka kojim se trenutačno odvija promet od
Zagreba prema istoku Hrvatske i dalje prema Beogradu.
Posljednja odobrena novčana sredstva u iznosu 50 milijuna kuna
sedam slavonskih cestarskih poduzeća, udruženih u konzorcij
"Zelena magistrala", potrošili su krajem rujna. Iako je, po
riječima direktora "Zelene magistrale" Petra Šimića, početkom
listopada bilo vrlo izvjesno kako s odobrenjem novozatraženih 65
milijuna kuna ne bi trebalo biti većih problema, sada, krajem
listopada, očito je da problema ima.
"Zatražili smo 65 milijuna kuna potrebnih za završetak južnog
traka, ali je naš zahtjev, po informacijama kojima raspolažemo,
stopiran negdje u Vladi", tvrdi Šimić.
Iako u razgovorima s nadležnima u Hrvatskoj upravi za ceste i
Ministarstvu javnih radova, obnove i graditeljstva prevladava
mišljenje da je Posavska autocesta jedno od najvažnijih gradilišta
u Hrvatskoj, novca za njezinu izgradnju ipak nema, čemu se, kako
kaže direktor, u "Zelenoj magistrali" ne mogu načuditi.
"U prošloj godini od cestarine s Posavske autoceste država je
'ubrala' 222 milijuna kuna čime se ne može mjeriti niti jedan drugi
cestovni pravac u Hrvatskoj", navodi Šimić. Dodao je kako je s
normalizacijom odnosa u SRJ važnost Posavske autoceste dodatno
dobila na značenju. Riječ je o najkraćoj prometnoj vezi zapadne i
središnje s jugoistočnom Europom kojom je u godinama prije rata
dnevno prometovalo oko 20.000 vozila, dok je prošle godine tim
prvcem prošlo oko 9000 vozila.
U "Zelenoj magistrali" vjeruju da će interes za bržu izgradnju
Posavske autoceste uskoro pokazati i međunarodna zajednica čiji je
interes i infrastrukturno povezati SRJ s Europom.
"Vjerujemo da će Vlada ipak naći povoljna riješenja za graditelje
dionice od Velike Kopanice do Županje koji, unatoč nedostatku
novca, koriste posljednje lijepe dane kako bi napravili što više",
ističe Šimić. Po njegovim riječima, trenutačno se prvim slojem
asflata presvlače posljednji kilometri dionice, a ovih dana počet
će i montaža šest nadvožnjaka.
(Hina) draž vkn