FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

FRANCUSKA-LES ECHOS OD 30.10.00.RUSIJA-EU

FR-RU-posjeti-Diplomacija-Vlada-Makrogospodarstvo-Glasila/mediji FRANCUSKA-LES ECHOS OD 30.10.00.RUSIJA-EU FRANCUSKALES ECHOS30. X. 2000.Očekivanja na susretu na vrhu između Rusije i Europske unije u Parizu"Današnji susret na vrhu između Rusije i Europske unije u Parizu trebao bi omogućiti nastavak razvitka suradnje između Rusije i Europske unije koji se već nazirao na susretu na vrhu u Moskvi u svibnju ove godine. Razdoblje koje je prethodilo ovom susretu obilježilo je pogoršanje odnosa između Rusije i Unije. Pogoršanje je izazvala financijska kriza iz kolovoza 1998. u Rusiji, a zaoštrili događaji u Čečeniji u jesen 1999. Početak 2000. obilježila su velika očekivanja od predsjedničkih izbora u Rusiji, što ipak nije pokrenulo konkretne inicijative koje bi mogle pojačati tu suradnju. Napetost je došla do vrhunca koncem 1999. i početkom 2000: kao odgovor na antiterorističku operaciju u Čečeniji, Europska je unija uvela sankcije protiv Rusije, premda su one bile više simbolične naravi.Susret na vrhu između Rusije i EU-a u svibnju ove godine bio je novi početak u tim odnosima. Uostalom, tako su ga ocijenili mnogi političari na Zapadu i glasila. Dva su čimbenika imala važnu ulogu.
FRANCUSKA LES ECHOS 30. X. 2000. Očekivanja na susretu na vrhu između Rusije i Europske unije u Parizu "Današnji susret na vrhu između Rusije i Europske unije u Parizu trebao bi omogućiti nastavak razvitka suradnje između Rusije i Europske unije koji se već nazirao na susretu na vrhu u Moskvi u svibnju ove godine. Razdoblje koje je prethodilo ovom susretu obilježilo je pogoršanje odnosa između Rusije i Unije. Pogoršanje je izazvala financijska kriza iz kolovoza 1998. u Rusiji, a zaoštrili događaji u Čečeniji u jesen 1999. Početak 2000. obilježila su velika očekivanja od predsjedničkih izbora u Rusiji, što ipak nije pokrenulo konkretne inicijative koje bi mogle pojačati tu suradnju. Napetost je došla do vrhunca koncem 1999. i početkom 2000: kao odgovor na antiterorističku operaciju u Čečeniji, Europska je unija uvela sankcije protiv Rusije, premda su one bile više simbolične naravi. Susret na vrhu između Rusije i EU-a u svibnju ove godine bio je novi početak u tim odnosima. Uostalom, tako su ga ocijenili mnogi političari na Zapadu i glasila. Dva su čimbenika imala važnu ulogu. Prvo, dolazak na vlast novog, odlučnog predsjednika, predstavnika novog naraštaja političara i istodobna težnja ka političkoj stabilizaciji u zemlji. EU je pozdravio pobjedu Vladimira Putina na predsjedničkim izborima i izrazio nadu da se odnosi razvijaju pozitivno. Drugo, poboljšanje gospodarskih prilika u Rusiji. Na iznenađenje Zapada, Rusija je izišla iz financijske krize brže i lakše nego se predviđalo. Nakon svibanjskog susreta na vrhu ukinute su sankcije Unije prema Rusiji i obnovljeni neki programi suradnje. Danas bi trebalo poduprijeti tu težnju. Mislim da bi glavna zadaća pariškog susreta na vrhu trebala biti nastavak politike koja će potaknuti konkretne inicijative i prevladati nesuglasice između Rusije i Unije. Te su nesuglasice uglavnom vezane uz trgovinske prijepore. Obje strane imaju pritužbi i o tome će se svakako opširno razgovarati. Vrlo je vjerojatno da će važno mjesto također zauzeti traženje novih pravaca suradnje na području europske sigurnosti. Kako god bilo, Rusija je izrazila želju za djelatnijom suradnjom s EU-om na polju politike obrane i sigurnosti, vodeći računa o težnji EU-a da bude samostalnija kada je riječ o miru u Europi, napose na Balkanu. Treba se također raspravljati o čitavom nizu drugih problema, među kojima je i stanje na Kavkazu. Odnosi između Rusije i EU-a zahtijevaju nove inicijative većih razmjera i gotovo je sigurno da će se o tome razgovarati u Parizu. Riječ je ponajprije o najnovijoj inicijativi EU-a kojom bi se znatno trebale povećati isporuke plina, nafte i naftnih proizvoda iz Rusije. Ova potonja je zainteresirana za to, uz uvjet da Europa pomogne u modernizaciji njezine opreme za proizvodnju i prijevoz nafte i plina. Rusija ima zastarjelu opremu, a plinovode i naftovode treba modernizirati. Ona treba proširiti svoje trase za dopremu nafte i plina Zapadu, kako bi smanjila ovisnost o nekim čimbenicima kao što je nezakonito uzimanje plina iz plinovoda. Rusija bi htjela raspolagati barem četirima cjevovodima za dopremu plina u Europu. Prvi za sada prolazi kroz Ukrajinu. Drugi je u izgradnji, djelomice je pušten u pogon i ide kroz Bjelorusiju. Treći, prema Turskoj, je u izgradnji, a bit će položen na dno Crnog mora. Četvrti će prolaziti kroz zemlje sjeverne Europe. Druga se važna inicijativa sastoji u razvoju ulaganja u zamjenu za ruske isporuke. Sadašnja preinaka programa Tacis koji su važan čimbenik u pomoći ruskim reformama, također je vrlo aktualno pitanje. Napokon, predviđa se obiman program suradnje na području borbe protiv međunarodnog terorizma, trgovine oružjem i narkoticima, pranja novca i drugih oblika organiziranog kriminala. Na osobitost ovog susreta zacijelo će ostaviti traga i samo mjesto održavanja. Nije tajna: među svim zemljama Unije, najnapetije odnose u zadnje vrijeme Rusija je imala s Francuskom. U prosudbi stanja u Čečeniji, Francuska je zauzela vrlo oštro stajalište. U tom su se pogledu u ruskom tisku čak pojavila pesimistična predviđanja o šestomjesečnom zamrzavanju odnosa između Rusije i EU-a, budući da od srpnja Francuska predsjeda EU-om. Ipak, upravo je Francuska potaknula izradu programa razvoja suradnje s Rusijom koji je Moskva vrlo dobro prihvatila. Francuska vlada očito traži način kako da prevlada zahladnjenje bilateralnih odnosa i mislim da će ovaj susret na tom planu biti koristan", piše Jurij Borko, profesor ekonomije, voditelj odjela za integralna europska istraživanja Europskog instituta Ruske akademije znanosti.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙