FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

NOSAČ ZRAKOPLOVA USS GEORGE WASHINGTON: PLOVEĆI GRAD U JADRANU

HR-NOSAČ-DUBROVNIK-Obrana NOSAČ ZRAKOPLOVA USS GEORGE WASHINGTON: PLOVEĆI GRAD U JADRANU izvjestitelj Hine s nosača zrakoplova USS George Washington: Nenad ZLATOVIĆZAGREB/USS GEORGE WASHINGTON, 30. listopada (Hina) - Na naš nosač svakih 25 sekundi može sletjeti ili uzletjeti s njega jedan zrakoplov, pohvalio se jedan od časnika zaduženih za sigurnost na pisti američkog nosača zrakoplova USS George Washington prilikom nedjeljnog posjeta delegacije hrvatskih dužnosnika.
izvjestitelj Hine s nosača zrakoplova USS George Washington: Nenad ZLATOVIĆ ZAGREB/USS GEORGE WASHINGTON, 30. listopada (Hina) - Na naš nosač svakih 25 sekundi može sletjeti ili uzletjeti s njega jedan zrakoplov, pohvalio se jedan od časnika zaduženih za sigurnost na pisti američkog nosača zrakoplova USS George Washington prilikom nedjeljnog posjeta delegacije hrvatskih dužnosnika. #L# Amerikanci su se prilikom tog posjeta potrudili pokazati sjaj američke ratne mornarice i sposobnost mornaričkih pilota izvodeći kratki letački program sastavljen od niskog letenja, borbenih naleta i slijetanja na pistu nosača u kojem je sudjelovalo 10 do 15 zrakoplova. Nalet dva lovca F-14 i F-18 u niskom letu stotinjak metara od nosača, okrenutih kabinama naopako jedan prema drugome, rijetko koga može ostaviti mirnim. Isto tako i probijanje zvučnog zida, prilikom kojeg morate otvoriti usta da vam ne puknu bubnjići. Hrvatskim gostima prikazano je i nekoliko borbenih naleta zrakoplova F-14, koji su pucali ćorcima u morsku brazdu i ispaljivali signalne rakete, koje su trebale dočarati dojam gađanja raketama. Na tom nosaču, visokom poput zgrade od 24 kata, smješteno je 80 zrakoplova zrakoplovne pukovnije Sedamnaest, i to lovci F-14 Tomcat i F/A-18C Hornet, zrakoplov za ometanje protivničkih radara i veza za komunikaciju EA-6B Prowler, izviđački zrakoplovi ES-3 Shadow, protupodmornički zrakoplovi S-3B Viking, transportni zrakoplovi C-2A Greyhound i zrakoplovi za rano upozoravanje i komunikaciju E2-C Hawkeye, kao i helikopteri SH-60/HH-60 Seahawk koji mogu imati protupodmorničku, ali i spasilačku ulogu. Zapovjednik pukovnije kapetan Rodger L. Welch služi u američkoj mornarici već 22 godine i ima 4.500 sati leta na zrakoplovima F-18 te 5.500 sati leta na ostalim tipovima zrakoplova i helikoptera. U njegovom životopisu navodi se da je imao 200 sati borbenog letenja te da je predvodio napade na Irak i s nosača iz Crvenog mora i iz Perzijskog zaljeva. Njegova pukovnija je, kako ističe, na ovom nosaču obavila oko 600 borbenih letova. U pukovniji trenutno služi 10 žena, od kojih su dvije piloti helikoptera, a ostale su operateri radara na lovcu F-14 ili piloti. Upitan da li misle povećati broj žena, Welch je odgovorio da ako žene žele posla ima, no da moraju proći iste testove kao i muškarci. Dodao je da mnoge nisu tome sklone, jer je riječ o teškom načinu života, budući su dugo vremena odvojene od kuće i rade u pretežno muškoj sredini. Među šest tisuća mornara i časnika na nosaču zrakoplova je i 300 žena, koje ne sudjeluju u borbenim zadaćama. Od iduće godine njihov broj planira se povećati na 500, s tim da će sudjelovati i u tim zadaćama. Prva žena kojoj je dopušteno letjeti na lovcu F-14 je mlađa poručnica Grace Arrington. Ona leti na borbene zadatke kao operater na radaru u lovcu F-14, a pilot ne može biti zbog zdravstvenih ograničenja, slabijeg vida. "Ova eskadrila zrakoplova F-14 ima dugu povijest muških članova i mojim kolegama je trebalo dosta vremena da se prilagode tome da žena leti s njima", rekla je Arrington. Dodala je da je sudjelovala u operaciji "Southern Watch" u južnom Iraku, prilikom koje su Iračani pucali na njen zrakoplov. Upitana što će raditi u Dubrovniku, dvadesepetogodišnja poručnica rekla je da se raduje dobroj hrani, a uvjerena je i da će biti dosta 'veselog raspoloženja uz dobru kapljicu' jer, kako kaže, "mi smo ipak mornari koji su bili na brodu skoro 40 dana". Posadi nosača stoje na raspolaganju teretane, improvizirano košarkaško igralište u hangaru, knjižnica, saloni za odmor u kojima kartaju ili igraju videoigre i dućan gdje mogu kupiti hranu i civilnu odjeću. Imaju i poštu iz koje mogu slati pisma i elektronske poruke svojim najmilijima te oko 2.000 telefona. Na brodu ukupno ima šest blagovaonica, dvije za mornare, tri za časnike i jedna za građansko osoblje koje služi u američkoj mornarici. Nosač živi 24 sata na dan. Makedonac Slavčo Stežovski, jedan od mehaničara zrakoplova, koji želi postati pilot, kaže da smjene na nosaču traju 12 sati, a jedino pravo slobodno vrijeme je kada pristanu u luku. "Sitnica" koja dijeli Slavča od pilotske značke je da nema američko državljanstvo. Posada između dva pristajanja u luku provede u prosjeku dva do tri tjedna na moru, zavisno od zadatka. Časnici mogu ostati na kopnu dokle god žele, kaže Slavčo, dok se mornari moraju vratiti na nosač do 11 navečer. Izlaz u luku dobiva cijela posada, ali ne isti dan. Prije dolaska u Dubrovnik posada je provela na moru 40 dana, a zadnje pristajanje bilo je u Krfu u Grčkoj. Slijetanje i uzlijetanje s nosača poseban je doživljaj i ujedno najdelikatniji dio leta. Amerikanci veliku pažnju pridaju sigurnosti i prije ukrcavanja u zrakoplov obavezno putnike upoznaju sa sigurnosnim postupkom i ponašanjem u slučaju nesreće. Svakom putniku prilikom ovog posjeta podijeljena je kaciga s antifonima i zaštitnim naočalama i prsluk za spašavanje u kojem je mala baterija i čamac na napuhavanje. Prilikom uzlijetanja s nosača zrakoplov se katapultira i tridesetak sekundi putnici su izloženi djelovanju potisnih sila i ubrzanju zbog kojeg 'vise' čvrsto vezani sigurnosnim pojasevima za sjedalo. Inače, sjedala u zrakoplovu C-2A Greyhound okrenuta su unazad radi smanjenja učinka ubrzanja. Jedno od pravila je i to da glavu treba spusiti što niže k vratu i prekrižiti ruke na prsima te čvrsto uhvatiti remene dok traje katapultiranje. Na samoj pisti nosača ima četiri katapulta i isto toliko čeličnih užadi za zaustavljanje zrakoplova. Na kraju posjeta članovi hrvatskog izaslanstva i dvojica novinara koji su ga pratili promovirani su u "počasne članove" posade, dobivši pločice koje svjedoče o tome kao i potvrdu o uspješnom slijetanju i uzletanju na nosač. (Hina) nz br

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙