FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

VLADIMIR DEVIDE O MATEMATICI U ESCHEROVOJ GRAFICI

ZAGREB, 12. listopada (Hina) - Jedan od najpoznatijih svjetskih umjetnika grafičara - Nizozemac Maurits Cornelis Escher nije imao matematičko obrazovanje. Pa ipak, matematika je neizostavni dio njegove umjetnosti. To je večeras posvjedočio akademik Vladimir Devide u predavanju što ga je pod naslovom "Matematika u grafici Mauritsa Cornelisa Eschera" održao večeras u Zagrebu. Predavanje akademika Devidea priredila je Inženjerska sekcija Hrvatskoga matematičkog društva.
ZAGREB, 12. listopada (Hina) - Jedan od najpoznatijih svjetskih umjetnika grafičara - Nizozemac Maurits Cornelis Escher nije imao matematičko obrazovanje. Pa ipak, matematika je neizostavni dio njegove umjetnosti. To je večeras posvjedočio akademik Vladimir Devide u predavanju što ga je pod naslovom "Matematika u grafici Mauritsa Cornelisa Eschera" održao večeras u Zagrebu. Predavanje akademika Devidea priredila je Inženjerska sekcija Hrvatskoga matematičkog društva.#L# Milijuni ljudi diljem svijeta dive se radovima Mauritsa Cornelisa Eschera, rođenoga 1898. u Leeuwardenu u Nizozemskoj. Escher je za života napravio 448 litografija, drvoreza i gravura u drvetu te preko dvije tisuće crteža i skica. Kao i neki njegovi slavni prethodnici - Michelangelo, da Vinci, Duerer i Hollbein - i Escher je bio ljevak. Svjestan prisutnosti elemenata igre u ishodišnim točkama znanosti i umjetnosti, Escher ipak nije cijenio većinu radova svojih suvremenika, rekao je Devide. Razlog je pak vidio u tomu što većina njegovih suvremenika nikada nije znala odgovor na pitanje zašto su nešto napravili. Za razliku od njih, dometnuo je Devide, Escher je to uvijek znao, a njegova su ga razmišljanja i analiza osjeća približavala svijetu matematike. Kao i većina velikih umjetnika i znanstvenika i Escher je svoju djelatnost doživljavao u ukupnosti djelovanja i života te je često uz radove pisao i filozofske eseje. Beskonačnost je "tema" kojoj je Escher posvetio puno radova. Po Devideu, Escher se beskonačnosti pak najviše "približio" u zadnjemu radu, nastalom 1969., tri godine prije smrti, kada je zaključio da je dovoljna sugestija beskonačnoga umjesto jakoga i stalnoga približavanja beskonačnosti. Umjetnik kojemu je apsolutno nedostajala neposrednost - Maurits Cornelis Escher je, poput znanstvenika racionalnim putem "tonuo u misterij", iskazujući pri tom čuđenje onim što je na tome putu vidio. Jer, istaknuo je Devide, Escher je znao govoriti "oni koji se ne znaju čuditi stvarno ništa ne razumiju. (Hina) ip gk

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙