ZAGREB, 12. listopada (Hina) - Jadranski naftovod (JANAF) i ruska tvrtka Jukos potpisali su 5. listopada u Zagrebu Ugovor o projektu DRUŽBADRIA, odnosno o povezivanju naftovoda Družba i Adria. Time se omogućava izvoz nafte iz Ruske
Federacije preko Bjelorusije, Ukrajine, Slovačke, Mađarske i tankerske luke Omišalj u Hrvatskoj na svjetsko tržište, objavljeno je na današnjoj konferenciji za novinare JANAF-a.
ZAGREB, 12. listopada (Hina) - Jadranski naftovod (JANAF) i ruska
tvrtka Jukos potpisali su 5. listopada u Zagrebu Ugovor o projektu
DRUŽBADRIA, odnosno o povezivanju naftovoda Družba i Adria. Time se
omogućava izvoz nafte iz Ruske Federacije preko Bjelorusije,
Ukrajine, Slovačke, Mađarske i tankerske luke Omišalj u Hrvatskoj
na svjetsko tržište, objavljeno je na današnjoj konferenciji za
novinare JANAF-a. #L#
Ukupna duljina naftovoda od ruskog sabirnog mjesta Samara do
Omišlja je 3223 kilometra, ako ide preko Slovačke i Mađarske,
odnosno 3116 kilometara ako je transport preko Mađarske a bez
Slovačke, izjavio je direktor JANAF-a Ante Čičin Šain.
Kako je za zadovoljenje svih traženja potrebno osigurati
dvosmjeran rad naftovoda, potrebno je izgraditi drugi krak
reverzibilne dionice naftovoda od Siska do Omišlja. Riječ je o
investiciji od 20 milijuna dolara, a sredstva za ulaganje osigurat
će ruski partner, u vidu beskamatnog kredita, koji će se vraćati
kroz uslugu transportirane nafte, odnosno 0,5 dolara po toni nafte.
To znači da je u ruskom interesu držati što veću kapacitiranost
naftovoda, rekao je Čičin Šain, napominjući da će nakon otplate
cjelokupnog iznosa ukupna sredstva ostati u vlasništvu JANAF-a.
Drugi krak moguće je izgraditi najkasnije u roku od 12 mjeseci nakon
što stupi na snagu ugovor, odnosno dok ga ratificiraju sve
uključene ruske tvrtke.
Za realizaciju projekta u Hrvatskoj će biti osnovano poduzeće JUKOS
ADRIA, koje će biti investitor na objektima JANAF-a, pojašnjeno
je.
Razmatra se i mogućnost povezivanja Omišlja i Trsta u sustav i dalje
na tržišta srednje Europe.
Svoje zanimanje sa suradnjom iskazali su još neke ruske tvrtke, a uz
to istodobno se radi na projektu SEEL (South European Energy Line),
odnosno s Kaspijskog mora (Baku), koji bi preko Crnog mora (Supsa i
Constanza), preko Rumunjske, Mađarske ili Jugoslavije, Hrvatske
išao do Omišlja i dalje do Trsta za cijelu Europu.
Sve to govori o mogućnosti da terminal u Omišlju odnosno Rijeka,
procjenjuje Čičin Šain, postane mjesto kotacije na Mediteranu.
Što se pak tiče isporuke nafte za potrebe Jugoslavije, čelnici
JANAF-a napominju da se nakon službene obavijesti o ukidanju
naftnog embarga prema SRJ, odmah aktivira i nastavlja provoditi
Ugovor o suradnji koji su 1996. potpisali s Naftnom industrijom
Srbije - Jugopetrolom. To znači da će, nakon što NIS nabavi naftu na
svjetskom tržištu i dopremi je do Omišlja, JANAF transportirati
naftu prema rafinerijima u Novom Sadu i Pančevu.
(Hina) db ds