ZAGREB, 9. listopada (Hina) - Hrvatska naftna kompanija INA mogla bi, nakon ukidanja naftnog embarga prema SR Jugoslaviji, na tržište SRJ godišnje isporučivati 1,5 milijuna tona naftnih derivata, doznaje se u Ini. I Jadranski je
naftovod (JANAF) spreman, ovisno o mogućnostima Naftne industrije Srbije da na svjetskom tržištu nabavi sirovu naftu i dopremi je do JANAF-ovog terminala u Omišlju, tu naftu transportirati prema rafinerijama u Novom Sadu i Pančevu.
GS: MOGUĆNOSTI INE I JANAF-A NAKON UKIDANJA EMBARGA SRJ
ZAGREB, 9. listopada (Hina) - Hrvatska naftna kompanija INA mogla
bi, nakon ukidanja naftnog embarga prema SR Jugoslaviji, na tržište
SRJ godišnje isporučivati 1,5 milijuna tona naftnih derivata,
doznaje se u Ini. I Jadranski je naftovod (JANAF) spreman, ovisno o
mogućnostima Naftne industrije Srbije da na svjetskom tržištu
nabavi sirovu naftu i dopremi je do JANAF-ovog terminala u Omišlju,
tu naftu transportirati prema rafinerijama u Novom Sadu i Pančevu.
#L#
Europska unija danas je ukinula glavninu sankcija SR Jugoslaviji,
među kojima i naftni embargo. Zabrana prodaje nafte Jugoslaviji
bila je uvedena u travnju prošle godine, a u studenom je u programu
"energija za demokraciju" iz embarga bila izuzeta dostava lož ulja
gradovima pod kontrolom oporbe.
INA bi, kako je Hini izjavio rukovoditelj Inine Službe za
informiranje i odnose s javnošću Mario Dragun, mogla na to tržište
isporučivati 1,5 milijuna tona derivata, što su količine koje
ostaju nakon podmirivanja hrvatskih potreba i već ugovorenih
izvoznih poslova.
Prema nekim procjenama, sada se u Jugoslaviji godišnje troši 2 do 3
milijuna tona naftnih derivata, dok je svojedobno bilo trošeno oko
5 milijuna tona.
INA je, prije rata, samo preko svoje maloprodajne mreže u samoj
Srbiji - 123 benzinske postaje i šest skladišta - plasirala na to
tržište nešto više od 500.000 tona derivata godišnje.
Točne količine koje bi INA mogla isporučivati na tržište SR
Jugoslavije ovisit će o interesu i potrebama toga tržišta, kao i
cijeni. Nedvojbeno je, kaže Dragun, da INA može ponuditi bolju
cijenu od konkurencije i zbog svojih "logističkih prednosti",
odnosno blizine.
JANAF pak već ima potpisan petogodišnji ugovor o suradnji s Naftnom
industrijom Srbije za transport nafte od terminala u Omišlju do
granice na Dunavu, odnosno prema rafinerijama u Novom Sadu i
Pančevu. Ukidanjem embarga taj se ugovor, potpisan 1996.,
nastavlja primjenjivati, a JANAF-u je potrebna samo službena
obavijest o ukidanju embarga, izjavio je za Hinu direktor JANAF-a
Ante Čičin Šain.
Količine su zacrtane tim ugovorom. Za ovu je godinu bio predviđen
transport 2,8 milijuna tona, što se s obzirom na do sada važeći
embargo neće moći ostvariti, napominje Čičin Šain.
On procjenjuje da će JANAF, kao najjednostavniji i najjeftiniji
način transporta za SR Jugoslaviju, i dugoročno biti vrlo
konkurentan u opskrbi Srbije naftom.
(Hina) bn/db ds