FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: MOGUĆNOSTI INE I JANAF-A NAKON UKIDANJA EMBARGA SRJ

ZAGREB, 9. listopada (Hina) - Hrvatska naftna kompanija INA mogla bi, nakon ukidanja naftnog embarga prema SR Jugoslaviji, na tržište SRJ godišnje isporučivati 1,5 milijuna tona naftnih derivata, doznaje se u Ini. I Jadranski je naftovod (JANAF) spreman, ovisno o mogućnostima Naftne industrije Srbije da na svjetskom tržištu nabavi sirovu naftu i dopremi je do JANAF-ovog terminala u Omišlju, tu naftu transportirati prema rafinerijama u Novom Sadu i Pančevu.
GS: MOGUĆNOSTI INE I JANAF-A NAKON UKIDANJA EMBARGA SRJ ZAGREB, 9. listopada (Hina) - Hrvatska naftna kompanija INA mogla bi, nakon ukidanja naftnog embarga prema SR Jugoslaviji, na tržište SRJ godišnje isporučivati 1,5 milijuna tona naftnih derivata, doznaje se u Ini. I Jadranski je naftovod (JANAF) spreman, ovisno o mogućnostima Naftne industrije Srbije da na svjetskom tržištu nabavi sirovu naftu i dopremi je do JANAF-ovog terminala u Omišlju, tu naftu transportirati prema rafinerijama u Novom Sadu i Pančevu. #L# Europska unija danas je ukinula glavninu sankcija SR Jugoslaviji, među kojima i naftni embargo. Zabrana prodaje nafte Jugoslaviji bila je uvedena u travnju prošle godine, a u studenom je u programu "energija za demokraciju" iz embarga bila izuzeta dostava lož ulja gradovima pod kontrolom oporbe. INA bi, kako je Hini izjavio rukovoditelj Inine Službe za informiranje i odnose s javnošću Mario Dragun, mogla na to tržište isporučivati 1,5 milijuna tona derivata, što su količine koje ostaju nakon podmirivanja hrvatskih potreba i već ugovorenih izvoznih poslova. Prema nekim procjenama, sada se u Jugoslaviji godišnje troši 2 do 3 milijuna tona naftnih derivata, dok je svojedobno bilo trošeno oko 5 milijuna tona. INA je, prije rata, samo preko svoje maloprodajne mreže u samoj Srbiji - 123 benzinske postaje i šest skladišta - plasirala na to tržište nešto više od 500.000 tona derivata godišnje. Točne količine koje bi INA mogla isporučivati na tržište SR Jugoslavije ovisit će o interesu i potrebama toga tržišta, kao i cijeni. Nedvojbeno je, kaže Dragun, da INA može ponuditi bolju cijenu od konkurencije i zbog svojih "logističkih prednosti", odnosno blizine. JANAF pak već ima potpisan petogodišnji ugovor o suradnji s Naftnom industrijom Srbije za transport nafte od terminala u Omišlju do granice na Dunavu, odnosno prema rafinerijama u Novom Sadu i Pančevu. Ukidanjem embarga taj se ugovor, potpisan 1996., nastavlja primjenjivati, a JANAF-u je potrebna samo službena obavijest o ukidanju embarga, izjavio je za Hinu direktor JANAF-a Ante Čičin Šain. Količine su zacrtane tim ugovorom. Za ovu je godinu bio predviđen transport 2,8 milijuna tona, što se s obzirom na do sada važeći embargo neće moći ostvariti, napominje Čičin Šain. On procjenjuje da će JANAF, kao najjednostavniji i najjeftiniji način transporta za SR Jugoslaviju, i dugoročno biti vrlo konkurentan u opskrbi Srbije naftom. (Hina) bn/db ds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙