FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SABOR: POLEMIKA OKO MOGUĆNOSTI RASPUŠTANJA PARLAMENTA

ZAGREB, 6. listopada (Hina) - U današnjoj raspravi Zastupničkog doma Sabora o prijedlogu Ustavnih promjena najveća polemika vodila se oko odredbe da Vlada može predložiti predsjedniku Republike raspuštanje parlamenta.
SABOR: POLEMIKA OKO MOGUĆNOSTI RASPUŠTANJA PARLAMENTA ZAGREB, 6. listopada (Hina) - U današnjoj raspravi Zastupničkog doma Sabora o prijedlogu Ustavnih promjena najveća polemika vodila se oko odredbe da Vlada može predložiti predsjedniku Republike raspuštanje parlamenta. #L# To bi, smatra Vladimir Šeks (HDZ) značilo uvođenje "poluvladinog kancelarskog" sustava u kojemu bi Vlada imala prevagu nad parlamentom. To nije točno, odgovorio je Mato Arlović (SDP), pojasnivši kako Vlada može samo predložiti predsjedniku države raspuštanje parlamenta, a on može, ali ne mora to učiniti. Dodao je i to kako se predsjednik prije odluke mora konzultirati s parlamentarnim klubovima. Ako predsjednik odluči da nema potrebe za raspuštanjem Sabora, u roku od 30 dana predlaže se novi mandatar Vlade, a tek u slučaju da ni on ne dobije povjerenje Sabora, predsjednik raspušta parlament i raspisuje izvanredne izbore, pojasnio je Arlović. To treba preciznije odrediti, smatra Šeks, jer nije jasno tko i pod kojim okolnostima predlaže novog mandatara Vlade. Založio se, pritom, da se kriza Vlade riješi na način da Zastupnički dom predloži novog mandatara. Dražen Budiša (HSLS) smatra da Vlada treba imati pravo predlaganja predsjdniku Republike raspuštanje Sabora, no da bi uvjete u kojima se to može poduzeti trebalo preciznije utvrditi. S time se slaže i Željko Glavan (HSLS) jer se, kaže, ne može prepustiti predsjedniku države na volju hoće li ili neće raspustiti parlament. To je, smatra, predsjednički sustav. Arlović je na to upozorio kako postoji i mogućnost da se Sabor sam raspusti, te da su okolnosti u kojima se parlament može raspustiti vrlo detaljno razrađene. Nekoliko zastupnika, među kojima i Drago Krpina, smatra da se nekim odredbama proširuju ovlasti predsjednika države, pa se čini kako se teži ka uvođenju predsjedničkog, a ne transformaciji polupredsjedničkog u parlamentarni sustav, što je osnovni cilj Ustavnih promjena. S time se nije složio Damir Kajin koji smatra da je u diobi vlasti pronađena prava mjera - Sabor se ne marginalizira, Vlada se ne pretvara u "despota", a predsjednik države neće biti "samo fikus". Za raspravu o Nacrtu Ustavnih promjena prijavilo se 30-ak zastupnika, pa bi sjednica Zastupničkog doma mogla potrajati do kasnih večernjih sati. (Hina) nb mć

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙