ZAGREB, 5. listopada (Hina) - Nalazimo se pred izborom da li zadržati postojeći sustav školstva uz manja poboljšanja ili pristupiti postupnoj promjeni sustava, izjavio je Vladimir Strugar, ministar prosvjete i športa, na današnjoj
središnjoj svečanosti obilježavanja Svjetskog dana učitelja u zagrebačkom Hrvatskom narodnom kazalištu. Na svečanosti "Mojim učiteljima", kojoj su bili nazočni učitelji, predstavnici Vlade, Sabora, vjerskih zajednica, političkoga i javnog života, uručena su i ministrova priznanja najuspješnijim vrtićima, osnovnim i srednjim školama te prosvjetnim djelatnicima.
U ZAGREBAČKOM HNK OBILJEŽEN SVJETSKI DAN UČITELJA
ZAGREB, 5. listopada (Hina) - Nalazimo se pred izborom da li
zadržati postojeći sustav školstva uz manja poboljšanja ili
pristupiti postupnoj promjeni sustava, izjavio je Vladimir
Strugar, ministar prosvjete i športa, na današnjoj središnjoj
svečanosti obilježavanja Svjetskog dana učitelja u zagrebačkom
Hrvatskom narodnom kazalištu. Na svečanosti "Mojim učiteljima",
kojoj su bili nazočni učitelji, predstavnici Vlade, Sabora,
vjerskih zajednica, političkoga i javnog života, uručena su i
ministrova priznanja najuspješnijim vrtićima, osnovnim i srednjim
školama te prosvjetnim djelatnicima. #L#
Svjetski dan učitelja, koji se po prvi puta službeno obilježava u
zadnjih deset godina, prosvjetarima je čestitao Zlatko Tomčić,
predsjednik Hrvatskog državnog sabora i Željka Antunović,
potpredsjednica hrvatske Vlade.
Tomčić je zaželio učiteljima da ubuduće budu zadovoljniji,
obećavši da će Sabor u skladu s gospodarskim i materijalnim
mogućnostima tražiti optimalna rješenja za njih. Rekao je ministru
Strugaru da ustraje u traženju suvremenih načina reforme školstva,
a od Vlade je zatražio da "prati ministra kako bi se došlo do
kvalitetnih rješenja".
Željka Antunović rekla je kako je Vlada preuzela odgovornost za
okvir u kojemu će učitelji biti koristan i cijenjen član društva.
Pozvala ih je da "još čvršće i odgovornije prihvate izazov vremena u
kojemu živimo".
Ministar Strugar osvrnuo se na 5. listopad 1966., kad je u Parizu
utemeljen Svjetski dan učitelja. U svijetu i u našoj zemlji na taj
se dan aktualiziraju najvažnija pitanja učiteljske profesije -
trajanje učiteljskog studija, mogućnosti napredovanja, uvjeti
rada i dr.
Ističući značaj učiteljskoga poziva, Strugar je rekao kako
razvijene zemlje smatraju da učitelji u svojim rukama drže
budućnost svijeta, a futurolozi im predviđaju uspješnu i
perspektivnu budućnost. Govoreći o predstojećim promjenama u
sustavu školstva, napomenuo je kako se kani podići razina
obrazovanosti radno sposobnoga stanovništva, uskladiti odgojno-
obrazovni sustav s europskim i dr. On je pozvao prosvjetare da
zajedno stvore bolje ozračje za uspješno učenje, te da učine sve da
školstvo i učiteljstvo imaju dostojno mjesto u društvu.
Na svečanosti su nastupili učenici glazbenici koji su za svoj rad
dobili i svjetska priznanja, a predstavljena je i knjiga "Školske
knjižnice danas".
Ministrova priznanja dobile su dvije predškolske ustanove, 15
osnovnih i 13 srednjih škola te 24 učitelja osnovnih i 16 profesora
srednjih škola.
(Hina) mb mc