FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

FRANCUSKA-LIBERATION OD 4.10.00.O AFP-U

FR-US-GB-novinstvo-Vlada-Tržište/cijene FRANCUSKA-LIBERATION OD 4.10.00.O AFP-U FRANCUSKALIBERATION4. X. 2000.Treba promijeniti poslovnik AFP-a"Izabran za ravnatelja agencije France Presse na tri godine, Eric Giuily izdržao je godinu i pol dana na toj dužnosti u trećoj po veličini novinskoj agenciji u svijetu. Dajući ostavku prošlog tjedna, priveo je kraju osamnaestomjesečni sukob s državom, vlasnicima medijskih kuća, novinarskim društvom, sindikatima i dijelom službenika. Naravno, on je gotovo do mile volje širio laži i provokacije. Njegova želja da privatnim poduzećima omogući pristup kapitalu agencije, s razlogom je mogla izazvati zabrinutost. Njegovo ponašanje poput slona u trgovini staklom moralo je uzrokovati popratnu štetu. No, taj poraz u biti nije samo njegov. Veliku ulogu u tome ima neobičan poslovnik AFP-a. On je danas zapreka da AFP nastavi raditi kao neovisna svjetska agencija.Giuily kojeg je izabrala Jospinova vlada, trebao je usmjeriti AFP prema Internetu. Tehnološka revolucija u tijeku bitno utječe na glavnu zadaću novinske agencija koja je veletrgovac informacijama. S jedne strane, web sva glasila (novine, časopisi, radio, televizija) pretvara u možebitne agencije, zahvaljujući svojim web
FRANCUSKA LIBERATION 4. X. 2000. Treba promijeniti poslovnik AFP-a "Izabran za ravnatelja agencije France Presse na tri godine, Eric Giuily izdržao je godinu i pol dana na toj dužnosti u trećoj po veličini novinskoj agenciji u svijetu. Dajući ostavku prošlog tjedna, priveo je kraju osamnaestomjesečni sukob s državom, vlasnicima medijskih kuća, novinarskim društvom, sindikatima i dijelom službenika. Naravno, on je gotovo do mile volje širio laži i provokacije. Njegova želja da privatnim poduzećima omogući pristup kapitalu agencije, s razlogom je mogla izazvati zabrinutost. Njegovo ponašanje poput slona u trgovini staklom moralo je uzrokovati popratnu štetu. No, taj poraz u biti nije samo njegov. Veliku ulogu u tome ima neobičan poslovnik AFP-a. On je danas zapreka da AFP nastavi raditi kao neovisna svjetska agencija. Giuily kojeg je izabrala Jospinova vlada, trebao je usmjeriti AFP prema Internetu. Tehnološka revolucija u tijeku bitno utječe na glavnu zadaću novinske agencija koja je veletrgovac informacijama. S jedne strane, web sva glasila (novine, časopisi, radio, televizija) pretvara u možebitne agencije, zahvaljujući svojim web stranicama koje se stalno osvježavaju. To smo primjerice vidjeli s otkrićima 'L'Expressa' o aferi Mery. Prije nekoliko godina, tjednik je morao čekati dan svog objavljivanja, četvrtak, da bi objavio ekskluzivnu vijest. Moleći istodobno da informacija u međuvremenu ne 'pobjegne' drugim putem. Web mu je omogućio da razotkrije ulogu Dominiquea Strauss-Kahna već u nedjelju navečer i da mu se odmah oda priznanje zbog toga. Agencije su ugrožene na drugom planu. Internet na raspolaganje svakom pojedincu stavlja neobrađenu informaciju koja je nekad bila namijenjena samo novinarima. Na mnogim se portalima može pročitati dio vijesti AFP-a, Reutersa ili Associated Pressa. Izravan pristup internauta sirovini klasičnih glasila koja su je do sada uređivala i činila razumljivom, preokret je čije se posljedice još uvijek procjenjuju. Prva među njima je da internauti ne plaćaju, za razliku od pretplatnika. Uhvaćene u škripac, agencije su prisiljene ponovno ispitati svoju ulogu. Takmaci AFP-a dokazali su da raspolažu velikim mogućnostima reagiranja. Informacije namijenjene širokom krugu ljudi odavno su tek mali dio djelatnosti britanske agencije Reuters koja se specijalizirala za novosti i za novčarsko poslovanje. Kao i američki Associated Press (AP), Reuters je postao jedan od glavnih dobavljača aktualnih snimaka. Agencija France Press promašila je skretanje prema novčarskoj, kao i audiovizualnoj informaciji. Kako isti uzroci dovode do istih posljedica, ona je na putu da prođe i mimo treće važne promjene u svijetu informacija. Zbog kojeg neobičnog prokletstva? Jednostavno zato što je koči njezin poslovnik. Taj dokument koji je 1949. izradio Francois Mitterrand, tada zamjenik državnog tajnika za obavješćivanje, a bio izglasovan 1957., bio je istodobno nositelj dobrih nakana i nejasnoća. Dobra je nakana bila u tome što je jamčio neovisnost agencije čineći od nje privatno poduzeće s 'visokim vijećem' koje treba nadzirati provedbu njezinih zadaća i u čijem upravnom vijeću država i tisak imaju većinu. Nejasnoće su uništile taj barokni, tipično francuski sustav. IV. Republika htjela je agenciju svjetskih razmjera koja će promicati francuski jezik i francusko 'gledanje na svijet', ali je od nje načinila poduzeće bez kapitala, prikliješteno proračunskim propisima iz nekog drugog doba: ona ne smije imati debalans u proračunu, dakle preuzeti rizik za svoj razvitak. Povrh toga, državna vlast želi uglednu agenciju koja će biti opreka agenciji TASS, ali se plaši da joj ne izmakne takvo oruđe vlasti. Ona je, dakle, pripremila niz ograničenja. Navest ćemo samo jedno: izbor ravnatelja koji se temelji na konsenzusu između predstavnika države u upravnom vijeću (Matignon, ministarstvo kulture i vanjskih poslova) i predstavnika tiska (državnog i područnog). U stvarnosti, izbor ravnatelja AFP-a provodio se u Elizejskoj palači i u Matignonu. U takvim uvjetima, AFP se brzo pretvorio u neku vrstu polujavnog poduzeća, u pravni NLO čije je vođenje pod više ili manje strogim, već prema prilikama, nadzorom vlade. Samo zahvaljujući svojoj stručnosti, napose stručnosti nekoliko stotina novinara, ona je mogla steći ugled svjetske agencije koju štuju zbog pouzdanosti njezinih informacija. Neki karizmatični ravnatelji, poput Jeana Marina, borili su se za njezin razvitak. Drugi su se zadovoljili održavanjem prometa. Kada je riječ o vlasnicima medijskih grupacija, oni nisu uvijek imali pozitivnu ulogu u toj stvari, sustavno dajući prednost interesima svojih listova pred interesima agencije. Oni su dugo kočili svako povećanje pretplate, sprječavajući potrebna ulaganja u modernizaciju i u proširenje AFP-a. U lipnju ove godine, Eric Giuily morao je pristati na trgovinsku 'povelju' kojom se agenciji zabranjuje da bude konkurencija novinama na Internetu! Nije jasno kako će sljedeći ravnatelj izbjeći tim obvezama, osim ako se ne zadovolji obavljanjem tekućih poslova i ne načini od AFP-a malenu, isključivo francusku agenciju", piše Olivier Costemalle, novinar lista.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙