ILOK, 26. rujna (Hina) - Otkako se prošle godine izdvojilo iz sastava negdašnjega vukovarskog poljoprivrednog diva VUPIK-a, poduzeće "Iločki podrumi" nastoji pronaći nove putove održanja na hrvatskoj vinskoj karti i načine prodora na
inozemno tržište vina.
ILOK, 26. rujna (Hina) - Otkako se prošle godine izdvojilo iz
sastava negdašnjega vukovarskog poljoprivrednog diva VUPIK-a,
poduzeće "Iločki podrumi" nastoji pronaći nove putove održanja na
hrvatskoj vinskoj karti i načine prodora na inozemno tržište vina.
#L#
Iako su suša i nepovoljni klimatski uvjeti, osim u Dalmaciji i
Istri, teškoće stvorili i vinarima srijemskog vinogorja, poznatog
ponajprije po bijelom pinotu, rajnskom rizlingu, graševini i
tramincu te jedinom crnom vinu frankovki, direktor "Iločkih
podruma" Ivan Juroš ističe kako štete u vinogradima nisu velike a
prinosi su više nego dobri.
"Iako berba kasnijih sorata još nije završila, uvjeren sam kako će
naša godišnja proizvodnja od oko tri milijuna litara vina biti
uobičajena", napominje Juroš, dodajući kako je od negdašnjih oko
900 ha vinograda pod "Iločkim podrumima" Uprava morala iskrčiti oko
350 ha zbog lošeg ili nikakva održavanja vinograda za višegodišnje
okupacije tog dijela Srijema.
"Posve je, međutim, drugo pitanje jesmo li zadovoljni strukturom
trženja našeg vina. Dakako, željeli bismo da je više butelja, a
manje vina u bocama od litre i dvije litre a najmanje u rinfuzi",
kaže Juroš, ustvrdivši da je krajnjem potrošaču najskuplje upravo
buteljirano vino.
"Naša proizvođačka cijena vina nije previsoka. Druga je stvar što
Hrvatska nema propisa koji bi vlasnike maloprodajnih i
ugostiteljskih objekata onemogućio da bezočno umnožavaju
proizvođačku cijenu. Mi bismo pristali prodati butelje graševine
po 16 kuna 'franco podrum', ali što to ljubiteljima vinske kapljice
vrijedi kad maloprodaja i ugostitelji tu cijenu odmah množe s pet",
ističe Ivan Juroš. Napominje kako se "Iločki podrumi" zauzimaju za
stvaranje takvih zakonskih propisa ua proizvodnju vina koji će
ponajprije zaštititi ugledna i vrijedna vina, dakle i krajnjeg
potrošača kojemu se danas nude svakojaka, odnosno loša vina.
Po Juroševim riječima svi koji cijene dobra vina cijene i iločka
vina. "Imamo kvalitetu koju ćemo, nadam se, uskoro moći predstaviti
i na inozemnom tržištu, ali ne po svaku cijenu", ističe, dodajući
kako "to tržište neće nikada dobiti butelju vina iz Iloka za tri
njemačke marke, kako ga neki prodaju, jer kad jednom to učinite, to
nikada više ne možete popraviti".
(Hina) draž gk