ZAGREB, 20. rujna (Hina) - Hrvatski zračni promet je siguran i udovoljava svim europskim standardima, ustvrdili su na današnjoj konferenciji za novinare pomoćnik ministra pomorstva, promet i veza Boris Smrečki, direktor Croatia
Airlinesa Ivan Mišetić i ravnatelj Hrvatske kontrole zračne plovidbe Dražen Ramljak. Sva su trojica opovrgnula tvrdnje objavljene u najnovijem broju tjednika "Nacional" da je zračni promet u Hrvatskoj pred kolapsom.
ZAGREB, 20. rujna (Hina) - Hrvatski zračni promet je siguran i
udovoljava svim europskim standardima, ustvrdili su na današnjoj
konferenciji za novinare pomoćnik ministra pomorstva, promet i
veza Boris Smrečki, direktor Croatia Airlinesa Ivan Mišetić i
ravnatelj Hrvatske kontrole zračne plovidbe Dražen Ramljak. Sva su
trojica opovrgnula tvrdnje objavljene u najnovijem broju tjednika
"Nacional" da je zračni promet u Hrvatskoj pred kolapsom.#L#
Opovrgnuvši tvrdnju da je samo u posljednja dva mjeseca zabilježeno
pet incidenata, koji su mogli završiti s tragičnim posljedicama,
Dražen Ramljak je rekao kako su u 130.000 ovogodišnjih letova
zabilježena samo tri slučaja "bliskih susreta" zrakoplova. Po
njegovim riječima, to je u europskim razmjerima vrlo mali broj i
pokazuje visok stupanj sigurnosti zračnog prometa u Hrvatskoj.
Ramljak je također opovrgnuo tvrdnju da je na kontrolu leta
"neadekvatno utrošeno oko 32 milijuna američkih dolara".
Ivan Mišetić je pak opovrgao tvrdnje da hrvatska zrakoplovna
kompanija ne primjenjuje europske standarde u održavanju i
upravljanju zrakoplovima. Naglasio je kako niti jedna od poznatih
europskih zrakoplovnih tvrtki - poput KLM-a, Lufthanse i Alitalie -
nije imala primjedbu na sigurnost letova. Podsjetio je da je
Croatia Airlines u konkurenciji 447 zrakoplovnih tvrtki nedavno
uvrštena među 100 najsigurnijih svjetskih zrakoplovnih tvrtki, te
da je u njemačkom tisku ocijenjena kao ozbiljna i sigurna tvrtka.
Inače, najsigurnija zrakoplovna tvrtka na svijetu je Air Canada,
slijede Ansett Australia i Quantas, a na četvrtom mjestu je
Lufthansa. Najopasnije tvrtke su pak one s područja bivšeg SSSR-a,
gruzijska Air Georgia i ukrajinska Khors Air.
Odbacivši tvrdnje o čestim otkazivanjima motora, čak 11 puta u
posljednjih 15 mjeseci, "bliskim susretima" zrakoplova i odlascima
hrvatskih pilota u druge kompanije, Mišetić je naglasio kako je od
osnutka tvrtke do sada zabilježeno četiri otkazivanja rada motora i
jedan požar na motoru zrakoplova, dok na novim zrakoplovima Airbus
nije zabilježen niti jedan incident. Dodao je da su ove godine
tvrtku napustila četiri pilota, od kojih su dvojica otišla u
mirovinu, jedan u saborske klupe, a samo je jedan pilot otišao u
drugu zrakoplovnu tvrtku.
Mišetić je također opovrgnuo tvrdnje o sto milijuna njemačkih
maraka "misterioznog manjka". Kako kaže, tvrtka je prošlu godinu
poslovala s gubitkom od 112 milijuna kuna, zbog obveze vraćanja
kredita od 283 milijuna maraka. Dodao je kako je ugledna inozemna
revizijska tvrtka potvrdila da su podaci o prošlogodišnjem
poslovanju tvrtke u potpunosti istiniti.
Na upit o navodnom manjku od 80 milijuna maraka u zagrebačkoj
Zračnoj luci, pomoćnik ministra Boris Smrečki je kazao kako je u tom
trgovačkom društvu bila revizija, te kako je za poslovanje luke
odgovoran Nadzorni odbor i Skupština društva. Odbacivši tvrdnje da
je izvješće stručnjaka Eurocontrola o stanju kontrole leta u
Hrvatskoj negativno, Smrečki je naglasio kako hrvatska kontrola
leta u potpunosti zadovoljava europske norme.
(Hina) so im