FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

MOGU LI RAČUNALA ŠKODITI DJECI?

WASHINGTON, 17. rujna (Hina/Reuters) - Rano izlaganje računalima koči razvoj djeteta i ta bi tehnologija u djetetov život smjela ući tek nakon osnovne škole, upozorila je skupina američkih odgajatelja i psihologa.
WASHINGTON, 17. rujna (Hina/Reuters) - Rano izlaganje računalima koči razvoj djeteta i ta bi tehnologija u djetetov život smjela ući tek nakon osnovne škole, upozorila je skupina američkih odgajatelja i psihologa. #L# Predstavnici Udruge za djetinjstvo, privatne neprofitne skupine koja se bavi razvojem djece, izvijestili su da računala i Internet ometaju druženje djece s drugom djecom i odraslima. "Djeci je potreban zdrav odgoj, a računala im to ne mogu pružiti jer im treba odgoj u koji su uključeni živi ljudi", rekla je Joan Almon, bivša odgajateljica i koordinatorica organizacije. Američka vlada troši milijarde dolara na godinu na novu tehnologiju za osnovne škole. Godine 1994. Clintonova je vlada izvijestila da će surađivati s javnim školama kako bi se do kraja godine priključile na Internet. Prema tom izvješću, tijekom posljednjih pet godina javne su škole potrošile više od 27 milijardi dolara na kompjutorsku tehnologiju i troškove vezane uz nju. Joan Almon kaže kako su neke škole smanjile troškove za učitelje, knjige, glazbu, umjetničke programe i izlete, a s druge su strane potrošile milijune na kompjutorsku opremu i programe. "Djeci se sve više oduzima učiteljska toplina, umjetnička inspiracija i razumijevanje", rekla je dječja psihologinja Kim John Payne. Studije pokazuju da uvođenje računala u ranom djetinjstvu ne potiče dječju kreativnost, može škoditi očima te uzrokovati stres i pretilost. Djeca koja često crtaju na računalu oklijevaju crtati rukom i vrlo su kritična prema svojemu ručnom radu jer nije "dovoljno sofisticiran", rekla je Kim John Payne. Učinci su mnogostruki. Poremećen je tako i osjećaj za društvenost djece jer škole skraćuju vrijeme za odmor i povećavaju vrijeme za rad u kompjutorskoj radionici. Rani susret s računalom djeci oduzima osjećaj za emocije druge djece. To je posebice štetno u ranoj dobi jer se tada najaktivnije razvija proces socijalizacije. "Kad se djeca igraju s računalom, ne igraju se s drugom djecom", rekla je Kim John Payne. "To je virtualni, a ne stvarni svijet." No ne slažu se svi s tim. Alan Delamater, dječji psiholog sa Sveučilišta u Miamiju, priznao je nedostatke, kao što je problem s držanjem i debljina, ali je napomenuo da ih nadoknađuju pozitivne strane poput edukativnih igara. Djeca moraju naučiti rabiti računalo u ranom djetinjstvu, rekao je Delamater, jer je ono dio suvremenoga života, ali je pritom istaknuo kako roditelji moraju nadzirati kompjutorske igrice. Iako Joan Almon i njezini kolege ohrabruju roditelje i učitelje da ne dopuštaju maloj djeci pristup računalu, potiču njegovu uporabu u odgoju starije djece. "Računala su sjajno pomagalo, ali moramo paziti kako ćemo ih rabiti", rekla je Joan Almon. (Hina) dgk dgk

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙